jadilah diri kita sendiri

korang ada idola tak... aku rasa semua orang pon ada kan... ye lah.. bila kita tengok kejayaan seseorang... ketokohan seseorang... atau apa sahaja yang best2 ada kat orang mesti kita pon nak jadik macam tuh kan... ehh ke tak.. errr.. aku ye.. hehehe....dah tuh... kalau apa yang ada pada orang tuh best jer.. mesti kita pon impikan jugak mende macam tuh kan.. hehehe

salah ker ada idola nih... hmm bagi aku tak.... errrr... sebenarnya bagik aku, terpulang lah pada macamana terpengaruhnya kita pada idola itu... ye tak... takkan lah salah kalau kita suka dengan ketokohan seseorang... atau dengan kejayaan seseorang.... dan kita berusaha untuk berjaya macam dia... tak salah lah kan.... takde lah keterlaluan... sebab aku rasa semua orang pon nak berkaya kan..... apapun... JUST BE YOURSELF ....

tapi kan... lately aku tengok ada plak orang yang bukannya jadikkan orang yang dia suka tuh idolanya.. tapi dia nak jadik orang tuh.... kalau dah kita suka dengan penampilan orang tuh... cuba lah menampilkan diri macam orang tuh.. tapi bukan lah setiap gerak geri ..tutur kata... apa segala pon nak buat yang sama kan... kesian tau.. tengok orang yang TRYING HARD TO BE SOMEONE ELSE nih.... kelakar pon ada....hahahaha

banggalah dengan diri sendiri... sebab.. kita ada kekuatan dan kelemahan kita... sebab kita adalah kita.. dan kita bukan orang lain... hahhh.. kan unik tuh.... tak bangga ker... hahh..??? tak bangga kerr.... bangga lah korang....satu jer kita dalam dunia nih tau..... kalau kembar pon... mesti ada perbezaan tau.... kan.. kan... hahh saper yang kembar tuh... tolong verify... kot lah alah fakta plak kan.. heheheh

dan kalau seseorang itu adalah orang itu sendiri, jangan lah korang nak jadikan dia orang lain pulak... mungkin ada kelemahan pada seseorang tuh yang korang tak suka... jika kekurangan pada seseorang itu menjadi penyakit atau mengganggu masyarakat... cuba lah ubah supaya menjadi kurang mengganggu... bukannya ubah orang itu menjadi orang lain...

lagi satu yang selalu aku tengok... kita nih tak boleh tengok kekuatan orang lain... mula lah kita nak menonjolkan kelemahan kita... hishhh tak payah lah weiii.. buruk benarrr.... cuba terima kekuatan orang lain .. untuk membantu kita cuba untuk mengurangkan kelemahn diri... tak boleh ker.....

bukan tuh jer... kan kita semua nih ada kelemahan dan kekuatan diri masing2.... boleh tak kita cuba fokus pada kekuatan diri seseorang tuh... jadikan contoh kalau boleh... bukan nya... tengok pada kelemahan orang dan... cuba mencari lagik keburukkan orang dan menjadi kan bahan kutukan plak.... HANYA ORANG YANG NEGATIF SAHAJA AKAN LIHAT PADA SIFAT NEGATIF ORANG LAIN... orang yang positif akan bantu orang lain mengurangkan sifat negatif mereka....

hmmmm jadik lah diri kita sendiri... jangan dok jadik orang lain... apa lah yang aku bebelkan nih.. hmmm.. errr... apa2 jer lah erk.. :P








Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam