Aiskrim Malaysia

Macamana dapat nama pon aku tatau... Kat mesia jer kot ada eskrim nih erk... Whatever lah.....
Korang tau tak..dulu masa aku kekecik... Mak aku ada gak buat eskrim nih... Jual.. Mak aku nih buat eskrim teliti ken main .... Macam2 jenis lak tuh.... Tapi yang femes... Eskrim kacang merah.. Dgn jagong...
Yang kacang merah tuh... Mak aku rebus kacang tuh sampai empuk... Then campurkan dengan sirap...fuhhh memang best... Yang jagung tuh... Guna jagung ayam brand dlm tin tuh... Tapi aku tatau macamana nak buat...hahahh... Kalau tau mesti aku dah buat.... Nostalgia lah weii...
Skang nih... Eskrim milo tuh dah 30sen tau.. Haziq lah.... Selalu mintak duit nak beli eskrim milo.. Haziq nih asal nama coklat jer memang dia suka...
So aku nih... Kan ker rajin *matik lah puji diri* .. Beli plastik aiskrim... Buat jer sendiri..hahha...
Korang tau haziq cakap apa... ' Eskrim yang mamalong buat lagi sedap' ....hahahha... Dah tuh... Ken main banyak letak milo... Kalau jual tak untung weiiii... Hahhaha... Memang kalau tgk yang haziq selalu beli, aku tak pikir dorang letak milo lah... Pucat jer lak warna...standard lah nak jual kan...
So seronok lah si haziq... Hehehhe


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

BaiDuRi said…
kalo yg jual tu, dia letak serbuk koko je maaa..letak sket jer dh jd coklat. Mak saya pun dulu jual gak. Skrg anak2 sy pun hari² dok mintak beli eskrem ni..tp pencelup yg org skrg guna makk aiii!! lekat abis kat baju sumer..eskrem yg jual kat rmh sy murah seposen dr kat rmh awak..hehe
mMoOnN aAlLeEaA said…
askrim milo sedap......dulu mak lea pun jual aiskrim ni jugak
Lyn Yusoff said…
sedap ice cream malaysia ni..
dulu masa kekecik rajin my mum buat..
skrg ni takde dah...
nak makan, kena beli.. tapi payah nak dpt
adenium said…
Baiduri - hahahah.. kannn.kalau letak milo... lama2 orang tuh kene jual esbok dia.. hahaha

mMoOnN AalLeEaA - milo is all time fave.. :D

Lyn Yusoff - buat sendiri lyn.. heheh

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam