berkursus minggu kelima

hallu monday. isnin kembali setelah ahad. yang pasti. ok, masih lagi di dalam kelas.minggu lepas adalah kelas statistic. seriously aku macam sangat susah nak paham soalan. hah, ke naya lah kan. khamis adalah exam. malas nak komen. cuma berharap yang terbaik. dan dah mula jugak dengan kelas spss, macam menarik, ,aca, sangat banyak boleh buat, tapi masih awal nak cakap apa2.

sesi interaksi dengan pengarah. sharing experience. menarik! bagi aku memang tak ramai orang macam nih. ini dah memang golongan terpilih kot. well, kalau yang tidak terpilih macam aku, kene double effort lah kot kan. yeah, aku percaya pada takdir, percaya pada rezeki.

hmm kali ni nak cerita pasal group aku lah. 10 of us. aku rasa group nih sangat happening. mungkin orang lain pon cakap group dorang macam tuh, so, tuh maknanya, seronok lah kan. dalam group nih ada sorang chinese guy, yang lain sumer muslim. ada dari berbagai2 skim. ada lawyer, ada ustaz, ustazah, ptd, ptm, librarian etc. tak kesah itu semua, yang penting semua sporting. sebab kitorang ada group assignment.

mula2 masuk kelas arituh, aku rasa sgt kecik diri nih. dorang all dr berbagai latar belakang. gred semua tinggi2. ada yang lead the department pon. nak banding dengan diri aku yang most of my years of service, ngadap screen hitam server mail tuh. but still i'm not the expert. tapi tuh bukan lah alasan untuk aku mengalah kan. ambik lah peluang dari kelebihan orang untuk kebaikan diri.

#tetiba rasa macam sekejapan jer kelas nak abis. mungkin orang lain tak sabar nak abis kelas. eku macam sedih plak nak abis kelas nih #eh. bukan apa, aku just taknak stop the momentom yang ada skang nih. tengah semangat lah katakan.

walaupon selama kurus nih, sangat banyak pengalaman suka DUKA, pahit getir orang2 yang dah berjaya. memang seram jugak kadang2 mendengarnya. tapi aku dah pilih jalan nih. being me, kalau dah itu pilihan aku, aku teruskan jugak. berdoa semoga segalanya dipermudahkan.

owh, minggu nih masih ada kursus lagik. ok kita sambung lagik nanti ye.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London