jom shopping...

Johor Premium Outlets. wahh macam best jer kan. Teringat masa pergi kat Metzingen, somewhere kat stuttgart dulu. actually aku sempat lah pergi kejap masa cuti CNY baru nih. banyak outlet gak lah kat sini. orang dah tentu2 lah ramai kan. banyak gak kereta dari negara jiran, rasa macam dah kat sana plak. tapi ok lah tuh menjana ekonomi negara. meh kita tengok apa outlets yang ada.

Adidas
Armani Exchange
Armani Outlet
Brooks Brothers Factory Store (Opening Soon)
Burberry
Canali
CK Calvin Klein
Cotton On
DKNY
Esprit
Flow
G2000 Outlet
Gap Outlet
Guess
La Senza Lingerie
Lacoste Outlet
Levi's Outlet Store
Michael Kors
Nike Factory Store
Padini Outlet Store
Pink Jambu
Polo Ralph Lauren
Poney Outlet
Puma
Quiksilver
Raoul
Rip Curl
Roxy
Salvatore Ferragamo Company Store
Shanghai Tang
Timberland
Tommy Hilfiger
Universal Traveller
Versace (Opening Soon)
Zegna Outlet Store

Charles & Keith Reductions
Clarks
Geox
Pedro Outlet
Skechers
Vincci

City Chain
Evita Peroni
Swiss Watch Gallery
Tomei
Wear + When

Bonia
Braun Buffel
Carlo Rino
Coach
Coach Men's
Fossil
Oroton
Samsonite Factory Outlet
Tumi

Cosmetics & Designer Fragrances
Fidani Chocolate
Maybank
Royal Selangor
The Body Shop Outlet
The Cosmetics Company Store (Opening Soon)

Akemi

Absolute Thai
Baskin-Robbins
Crispy Crepe
George & Dragon Café
Kampachi Japanese Restaurant
Starbucks Coffee
The Coffee Bean & Tea Leaf

boleh tahan lah banyak jugak. tapi jangan compare lah kat luar negara kan. kalau korang selalu shopping kat europe ke US ke, takleh lah nak banding. hah bandung pon jangan compare ye. sebab tuh factory outlet bukan premium kan. best ke? ok kalau tanya aku, aku jawab macam nih. kalau ada brand-brand yang ko pakai tuh terjual kat sini, ok lah. ko boleh lah datang shopping kat sini. sebab dapat beli ngan harga murah. mostly murah lah kan. kalau tak. tak payah lah kot. hehe. sebab bukan shopping complex kan. hehe. ada sesetengah tuh masih belom banyak barang. ada tuh memang betul murah lah aku rasa. ada tuh biasa2 jer.



masa pergi hari tuh, takde lah semua outlet aku masuk. aku masuk apa yang aku nak cari dan apa yang aku guna jer lah kan. ai kan orang kampung, mana reti branded ke designer ke semua nih.hehe. but definately aku nak datang lagi untuk beli few stuff like levis, adidas, fossil n skecher. *dok terbayang mende yang aku nak tuh. tapi bajet tengah ketat. kene settlekan dulu trip nih. jangan kang kekurangan duit masa trip hehe*



Levis memang murah lah. hundred over jer. hmm aku pakai jeans Levis jer. tak mampu nak beli brand yang mahal2. actually memang time to shop for levis pon. hai apakan daya lagi dua minggu nak mengembara. so will come back * bila lah tuh agaknya*. Skecher pon sangatttt lah murah. mostly RM199 dan RM299 sahaja. mana tak giller aku tengok. main angkat letak-angkat letak jer hari tuh. adidas pon banyak barang yang murah. jeles jugak tengok my fren beli running shoes hari tuh. buat2 tak nampak jer lah. dah dlm kereta baru mintak tengok. hehe. so aku rasa, kalau dapat satu barang aku bleh save hundred over, berbaloi lah nak datang lagik. series tatau bila. balik mengembara dah sah2 tabung kosong kan. penuhkan tabung dulu ye. :P





itu jer lah yang aku excited nak carik kot. barang yang memang guna. yang lain tuh, ikut kelebihan duit tabung lah kan. masa pergi harituh, panjang jugak queue nak masuk coach. my fren yang pernah dok US cakap kalau kat US lagik murah lah kan. hmm actually, tujuan utama gi johor harituh pon sebab ambik beg2 coach kawan aku yang baru sampai dr US :P . burberry tak ramai plak orang hari tuh. brown buffel pon beratur gak. ai tak reti handbag mahal2 nih. ai bawak shopping bag jer hehe.




tapi paling best hari tuh aku dapat beli winter jacket kat Universal traveller dengan murah. dalam bajet aku lah kan. berbaloi lah jugak kan.




okeh, itu jer lah. kalau beli banyak barang harituh lagik seronok dan panjang citer lah kot kan. sebab takde beli barang idaman. so takde apa lah nak cerita. sekian.










Comments

macam best aje tempat tu... kene pergi tapi hihihi... kene menabung dululah jawabnye.
Anonymous said…
mmg best pun mcm aku yg tak kaya nie mampu bl yg charlse & keith n pedro punya kasut n handbag jer lar...bajet bwh rm200 jer mhl2 tak mampu lgpun mcm rugi jer pulak..aiseh ayat org tak de duit...huk3x

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan