Saya pergi muzium - haziq

hai, semua. mesti kenal saya kan. saya nak cerita saya pergi muzium. saya kata saya pernah pergi muzium, tengok bumblebee dengan maklang dan paklang. rupanya saya silap. itu motor show kat pwtc.

saya tengok ada banyak train. mamalong kata itu train lama. saya tanya, train tuh ada sejak saya belum lagir ye? mamalong kata, mamalong pon belum lahir. dan saya tanya lagi, macamana train tuh jalan datang muzium nih. saya kan memang banyak soalan.


saya seronok jugak pergi muzium nih. saya tengok kapal. saya tengok kapal karam. saya tgk askar. saya tgk macam-macam.


saya kat rumah opah -upin dan ipin. best jugak macam2 ada. saya kan suka tengok citer upin ipin. rumah ni betul2 rupanya. saya ingatkan dlm tivi jer.

kat dapur rumah opah pun menarik. ada dapur ada sinki. saya mesti nak cuba buka dapur. nak tengok air kat paip tuh ada ke takde. saya pon seronok main games kat sini.

nih saya takut mascot. saya memang takut maskot. upin ipin tuh besar sangat saya tengok. so saya takut lah. tapi chikie yang datang skul saya, saya tak takut, yang lain semua saya takut. upin dan ipin menari chikie dance. walaupon saya pandai menari chikie dance, kat skul chikie selalu datang, saya tetap taknak join the kids menari sebab saya takut.

ok. sekian sahaja. *untuk acik saya: acik, haziq pakai baju yang acik beli :D*



Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London