Selamat hari raya

Selamat Hari raya untuk semua.....

aku tahun ni memang tak apply cuti langsung untuk raya nih... esok masih ke ofis... jumaat pun... dah nama pun raya kat kl... buat apa nak cuti2 plak kan.....
aku sendiri pun tatau aku ada kampung ke tidak.... so nak balik kampung mana kan.... my late dad was from Dungun Trg... and my late mom was from rembau, negeri sembilan... and i was born in KL....
adik2 aku yang ke3 dan yang bongsu... beraya bersama my aunty kat dungun... i'm just stay here in KL.... beraya dengan my sister and her famili....
seriously.... skang aku memang tak suka raya.... sebab aku takde arah nak tuju kalau hari raya nih...

aku emmang takde lah buat persiapan raya sangat pun.... aku dah beli beberapa pasang kain untuk baju... (3 to be exact...) tapi aku lambat hantar... tau lah kan bizi jer... so aku hantar untuk dipakai lepas raya.... kebetulan majlis kenduri kazen aku yang kawin arituh buat lepas raya... kang tak glemer plak aku kan...hehehe....
tapi semalam... aku teman kawan gi shopping.... sempat jugak lah aku rembat beberapa barang untuk raya...(dan jugak bukan raya...)..... actually g carik baju untuk baby haziq.... susah ken main nak carik baju dia.... he's 2 year old plus jer.. tapi baju nya.... kene carik yang besar...nak carikkan baju untuk abah nya jugak...(dah adik aku tak larat nak shopping.....suh aku carik jer...tapi tak jumpa yang aku berkenan....)... .... end up ngan baju aku lah jugak.... mana bleh belikan untuk orang jer kan..... seriously... aku memang dah malas nak beli baju ... since aku plan nak pakai yang tahun lepas jer... dan coming 3 pasang akan siap lagik... so aku takde lah budget banyak untuk raya nih.... aku rmbat jer sepasang baju kat tesco... (kat luar tesco ye....kang kalau baju kat tesco... bila aku pakai... lagik 80 orang yang pakai baju cam aku... at least luar tesco tuh.... mungkin 28 orang jer..hehehe....sorri... aku bukan nak kutuk.... terpulang lah kan...heheheh...)...semalam nya pulak actually.. aku dah merembat beberapa aksesori dengan jaya nya..... (aku terasa nak melaram sket lah skang nih...tatau kenapa...)... siap dengan nak cuba pakai tudung ala-ala ibu arini..(bukan yang plan tuh... tapi yang nampak fashionable lah kan...)... kalau ada perkataan 'cuba' tuh.... beli lah satu dulu.... nih tak... sebelum jumpa tuh... dah beli tudung lain.... so sedekah lah kat adik aku... since aku pun tatau nak belikan apa untuk dia.....

kueh plak... aku kan buat jual kueh sket2 tahun nih... so ada lah kueh nya.... tambahan plak... aku ada dapat kueh mueh jugak.... ada samperit... cashew cookies...bahulu.... so.. itu semua rezeki adik aku la.... letak jer umah dia....

pst...pst... aku nih dah lama nak membeli sunglass yang ala2 mak datin tuh... tapi skang dah bertudung.. kalau pakai yang besau sangat... nampak tak sesuai plak dengan muka aku... so... semalam... aku dah rembat jugak satu.... (adik aku siap berkenan lagik.... hehehe... nak suh belikan untuk dia gaks....)....

itu jer kot persiapan raya ku.... kasut belum carik lagik....... (camera lupa nak ambik kat rumah...so takde lah gambar2 untuk memeriahkan suasana ....) tajuk aku tuh... melambangkan tak cerita aku....??? apa pun sekalai lagik.... SELAMAT HARI RAYA..... MAAF ZAHIR BATIN....

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan