pasar ramadhan @ satok

sebelum balik... sempat lagik g pasar ramadhan kat satok... kebetulan harituh ada pasar malam jugak kat situ... pasar ramadhan dah mula about 2pm... flight aku otg tuh kol 4pm... sempat tuh..hehehe

just snap gambar juadah yang dijualkan.... memang meriah...

some of lauk pauk... look d same... mcam kat pasar ramadhan kita jugak....

apam balik and cake batik....
nih aku ambik kat satu gerai yang jual berianih... aku lupa nama apa... something to do with bombay ... tapi lauk dia nampak menyelerakan betul....
ada kueh mueh yang agak familiar dgn aku... macam kat semenanjung jugak la...
aku memang suka mee kolok.... sebb aku kan peminat setia megi goreng.. tapi this time aku tak makan pun...
kek lapis pun ada dijual.... sungguh kalerful...
air yang menarik.....
bubur lambuk versi kuching... tak cuba lagi
price nampak reasonable..... just nak share something... semalam aku beli ikan pari bakar kat ttdi... cost me rm11... no komen lah.. tapi aku tak sangka lah sebegitu harga nya...
nasi goreng dabai.... tak cuba lagi... dabai tuh..buah yang makes that nasi with that kaler...
cha kueh goreng.... belum dicuba
this the one yang auty ruby serve masa 1st day tuh kot....
kueh nih memang tak pernah tengok... nak try beli... tapi macam susah nak bawak balik....
nih lagi satu kueh yang aku nampak pelik.... aku beli .. not bad..lupa rasa macam mana....jiq kata kueh yoyo... sebab daun pembalut tuh terayun2 macam yoyo masa bukak
nasi beriani nih nampak sungguh sedap... tapi tak beli pun....
tau tak apa dalam saun tuh...? itu tapai manis....
ikan terubuk bakar..simple jer letak garam kunyit n bakar... tapi best.... aku beli jugak ikan terubuk bakar yang siap ada telur ikan.... rm40.... tapi ntah macam mana.. aku dapat jugak rm30..... heheheeh

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan