c.h.o.c.o.l.a.t.e.c.h.i.p.s

selamat berpuasa... lately bizi jugak lah dengan macam-macam yang aku rsa takde lah penting sangat pun... kata orang takde lah sampai dapat mengubah dunia...kalau tak buat pun takper lah maknanya ..hehe...rutin hidup macam biasa lah... masih dok umah adik aku lagik....

petang-petang mostly aku g pasar ramadhan setiawangsa... dan sebab takde digicam tertinggal kat rumah...so takde lah kemeriahan gambar juadah berbuka semua tuh.. tapi kalau ada digicam tuh... sempat ke nak snap gambar,...??? sebabnya aku kan g ngan buah hati kecik aku tuh... satu tangan dan pegang tangan dia... ngan barang2 lagik... memang lupakan jer lah... sebab hari-hari g pasar ramadhan tuh jer.. so aku dah bleh plan pa nak makan... yang tak missed seminggu dua nih.. air soya papa zaed...

apa lak kaitan tajuk ngan citer aku tuh..? aku nih sebenarnya suka chocholate chips.... dah nama pun choclate chips... so no nuts pls... only chocolates... kalau kat famous amos tuh.. aku suka yang double choc yang gelap hitam tuh.... so aku pun dengan gigihnya mencarik resepi kat internet...(kan aku dah beli oven harituh...)... dah try skali hari tuh... tapi takde lah memberansangkan sgt... tapi .. being me... aku memang sentiasa nak jadikkan bende tuh terbaik... so aku dok pikir nak alter sket resepi tuh..(dengan lojiknya lah kan...)....bukan apa...aku nih dok berangan nak buat macam double choc fave aku tuh... tapi malas lah nak mencairkan cooking chocolate bagai....

so nak jadik citer... aku buat harituh kat umah adik aku... umah baru dia... masa tuh ada cina dok buat kitchen cabinet.. aku dok lam bilik buat ... sambil buat...sambil makan... sebab aku off-day puasa hari tuh... my 2nd try nih agak memberansangkan lah... walaupun masih tak sama ngan famous amos tuh... (abis korang...kalau aku tak puji diri sendiri ..sapa lagik nak puji... ???nak harap WHN puji... tunggu jer lah.. kalau dia puji pun... mungkin nak ambik hati aku jer... ).. naper aku ckap camtuh...? sebab bila aku beriya citer... (citer yang akan aku citer kan nnt)... dia repyl... 'u memang pandai buat kuih'... ooohhh... sungguh tidak memberansangkan... macam nak taknak jer kan... camnih lah korang... knowing me... aku nih... bukan suka dipuji... (dz pernah cakap dulu.. u nih bukan macam perempuan lain.. suka kene puji.. kalau memang bukan untuk dipuji... sia-sia jer puji..)..itu kata dz lah... memang betul... aku kalau aku sendiri tak puas hati dgn hasilnya... untuk apa pujian itu... aku lebih suka ikhlas... constructive comment... itu kan ker lebih baik untuk aku lebih bagus... so lpeas tuh korang puji la....

weii.. mana citer chocolate chips nih... okeh... sambung... bila dah siap buat tuh... cina yang buat kitchen kabinet tuh oun siap gak keje dia... dia tanya adik aku... 'wanginya bau buat kueh...buat untuk jual ke..? (mung sebb dari dia blom dtg sampai ke petang aku dok buat... ).. haah adik aku kata... adik aku bagik lah dia rasa... tetiba dia tanya lagik....'betul ke buat untuk jual...?'.. last2..dia kata... 'sedap chocolate chips nih.... nak beli...' ... so aku pun test market lah.. jual jer...hehehee... tuh jer citer dia...

aku nih kan ker memang bercita-cita nak ada food outlet.... so sebab tuh aku usaha macam-macam skang nih... buat itu ini... yang aku rasa... aku bleh market kan... kalau tak mula... bila lagik nak buat ..mungkin lagik 5-6 tahun... aku bleh buat bis itu dengan jayanya... dan sebab asyik sgt g bazar ramadhan nih... aku dok pikir nak try dapatkan tapak lah.. untuk tahun depan... 'woit ko nak jual apa...'... dalam otak aku.. dok pikir nak jual beberapa juadah terengganu... dan kalau bleh nak g belajar ngan makcik aku.... belajar sampai pandai...(dah balik kampung pun malas... abis camner nak belajar...?)... hish.. aklau dah nama nak niaga... aku bleh usahakan... aku kan aku... kalau dah aku nak... aku usahakan jugak... sampai berjaya....
kalau nak tau... makcik aku memang good cook... dulu ada buat food biz gak... skang dah turun kat 1 of my kazen....

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan