nasi ambeng

mungkin aku pernah dengar lah bb4 nih pasal nasi ambeng.. (tak sure sebenarnya..) tapi semalam aku baca satu blog nih... (tuh url ada kat gambar tuh... thanks to owner.. pasal aku ambik gambar kat blog dia..)... nampak cam menarik jer nasi ambeng tuh...siap banyak lauk..i loooikee... citer nasi ambeng tuh abis kat situ jer lah..aku sambung jap lagik....

semalam g pasar ramadhan ttdi lagik.... teringin gak nak rasa popia yang glemer tuh..(slps tgk shamsul@bazar ramadhan..)...tapi punya lah pjng q... (memang malaysian punya culture... nak qpanjang2 macam tuh... kadang2 rasa biasa jer...)aku rasa... takper lah... bukan mengidam pun... cuma nak rasa... kalau nak makan sangat pun.. aku rasa... lebih baik aku beli popia kat orang lain jer... hehehe....dan kat pasar ramadhan ttdi tuh jugak lah aku ternampak orang jual nasi ambeng... aku taklah tgk harga... dan aku tatau gak lah berapa harga yang patut... so aku memang dah nak beli jer nih.... tetiba kawan aku cakap " rm6..? mahal nya... sikit plak tuh..."cakap2 ngan dia sket... terus aku blah jer lah.. tak jadik beli....tapi one day nak cuba jugak lah....

semalam aku berterawikh kat masjid ghuffran (pinggir ttdi)....dah lama tak berterawikh kat situ... dulu amsa dok ttdi.. aku memang suka terawikh kat situ.... compare ngan masjid as-syakirin (ttdi)... semalam ada saper ntah (aku lupa nama)..derma untuk berbuka... dan moreh... meriah jugak... untuk moreh siap ada putu piring... (freshly made ..kat situ...)..long q jugak... so aku malas nak tunggu... dan yang best...kat sini ada ice cream...lps terawikh... :-)

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London