berbuka puasa (kuching version)

agenda berpuasa di kuching tercapai gak... so untuk berbuka... aku memang teringin nak rasa bubur pedas ... dapat rasa tau... kira selera aku jugak ... siap beli rempahnya untuk masak sendirik nanti... huh...jgn tak caya....
aku stay kat umah ruby's aunty... so nih lah juadah untuk berbuka aku pada hari tuh... byk betul makanan...thanks aunty....ini lah bubur pedas.....

kat kuching waktu berbuka b4 645pm... seronok jer... balik umah..tak lama tuh terus dapat berbuka.....ni laksa sarawak... masih dlm pack.... before nih aku kurang gemar laksa swk...sebb rasa rempah kuat macam orang bersalin tuh...(ingat masa kat medan...beriya nak makan soto ayam... tapi ..sangat berempah...)
laksa sarawak... sungguh sedap... thanks to ruby's aunty... sebab membeli di gerai yang sedap....

ayam bakar... nak balik hari tuh aku beli gak whole bird...sebab chicken wings belum ready
aku lupa dorang panggil apa... tapi ala2 yong tau foo... masak ngan sos...best...
kueh mueh pun ada... vadey tuh semua aku habis kan....so masa 2nd say pun aunty beli lagi... dan aku habiskan jugak.....
gambar air.. dan yang lain tak sempat nak snap... sebab dah terlampau taksub nak makan... petang tuh ada special home made teh tarik by ruby's aunty... cocktail... ABC.... ada lagik food yang tak tersnap gambarnya... air nih masa g makan seafood kat topspot kuching... actually aku order sirap limau... then orang tuh tanya nak yang biasa atau blended... aku pilih blended... terpikir mcm mana sirap limau blended... rupanya dia silap dgr air yang aku order.... tuh air limau... yang diblended...

lps maghrib... ruby treat us (actually aku g kuching ngan officemate aku, he stay kat hotel..)wapun dah kenyang... aku makan lagik.... meratah lauk pauk.... itu adalah ikan bawal sweet sour.... cokk with mango.... best nya....
udng butter... sungguh berbutter.... tapi aku rasa sekor jer... sesungguhnya aku kurang gemar makanan yang bershell... kecuali, softshell crab..kerang... or any oyster famili... bukan tak makan... kurang...
nih memang fave aku.... sotong goreng tepung... yummy..... kalau tak kerana dah makan untuk berbuka... memang aku bleh habis kan the whole plate... tuh pun aku makan byk jugak... walaupun perut dah full... so bebila dan sesapa yang nak ajak aku makan seafood...bende nih kene orde xtra ...
they call it midin... macam pucuk paku rupanya... tapi hanya bleh dapat kat kuching jer... memang aku kalau makan menu yang ada mende nih... tak pernah tinggal untuk order....
untuk 2nd day punya berbuka... banyak jugak makanan yang di hidangkan oleh ruby nya aunty... tapi aku dah terlalu teruja nak makan... lupa nak snap gambar... ada umai... samabal kedondong... sotong bakar... etc... memang aku bleh put on weight lah 3 hari kat kuching tuh.... siap aku bangun sahur dan makan... aunty kata kene sahur 2 hari tuh... :-)... first day sahur... makannasi goreng ... masa tido tuh.. dah terbau aroma nasik goreng tuh... ruby.. aku sebenarnya tak sabar nak bangun sahur hari tuh..hehehe... second day...makan bubur nasi ..makan dgn corn beef... dan bilis... yummy.... cuma aku tak sempat nak try ambuyat.... so... kene ada another visit lah nih kat rumah aunty...heheheeh...
many thanks and her aunty for the hospitality... :-)

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London