tapi tak sama tujuan ...

kalau korang belum baca kesah 13 TAHUN MENCARI CINTA .... meh baca kat sini ... bila baca arituh maca menarik jer... tuh lah kata orang kan.. kalau dah jodoh.. 13 tahun pon bleh jumpa balik...



ehh... kalau bab carik kawan lama nih kan... banyak jugak kes aku lah...yang satu tuh... actually kawan baik masa sekolah rendah... tapi bila form 1 aku terus masuk boarding school... memula ada lah jugak jumpa2 masa cuti... last-last terus lost contact... padahal sekampong... tapi kitorang bukan dok kampong pun ..hahah... tuh yang tak jumpa... tapi nak jadik cerita... masa solat terawih 2 tahun lepas kot... ternampak mak ngan adik badiknya solat kat situ.... tegur punya tegur...rupanya dia dok area aku jugak... tapi dah kata pon gi solate terawih... mana nak sempat mintak no phone ke hapa... balik zasss... carik kat FB... owhh.. seb baikkk... dia memang guna nama betul.. hahaha... then lepas tuh bleh lah jumpa... skang selalu gak jumpa walaupon tak kerap... seronok jugak.. kadnag2 sesekali jumpa dok tingat zaman kanak2 dulu... nih memang kira kamcing giller lah dulu nih... hmm kalau kat kampung maunya nak jumpa... sejak ayahnya meninggal... mak dia dah stay ngan kakak dia kat kl... aku pon... sgt jarang balik kampong... tapi tuh lah kan... kalau kalau ada rezki mesti jumpa jugak....





yang kedua.. ada sorang kawan aku masa kecik2 jugak... nih bukan kawan sekolah... tapi yang nih.. sebab dah parents masing2 kawan.. so secara tak langsung kitorang pon kawan lah jugak... dia nih lelaki.. few years lah tua dari aku.. seingat aku.. kalau gi umah dia.. ikut dia gi main ngan kawan2... dia nih sgt protective... kira macam abang2 kita lah kan... then,... bila ayah pindah balik kampong... so.. masing2 dah lost contact...


maklumlah zaman tuh.. bukan ada fb.. mobile phone bagai nih kan... cuma seingat aku... aku pernah gak ctc balik kejap2.. masa aku form 3.. ntah macamana aku bleh ctc sbb nak tanya pass years questions untuk exam... owh ya... sebab sebelum tuh family aku ada berkunjung kerumah dia .. sebab tuh lah ctc tuh... tapi kejap jer lah... lps tuh lost ctc semula...


bila dah keje nih... kalau lalu area sungai buloh tuh... dok teringat gak kat kawan2 lama... tapi tatau lah nak ctc camner... kalau lalau kat hi-way nak balik umah pon ..bleh nampak station komuter kuang... pon banyak kenangan kat kawasan jajahan masa kekecik...


tapi ntah macamana .. satu hari tuh... aku bleh google carik nama kawan aku nih.. sebab nama dia ejaan agak lain sket... so.. aku rasa bleh jumpa kot.... haah.. fist time google terus jumpa... siap bleh dapat no teponnya sekali gak... saja lah try text... sekali memang betul.. dan luckily... dia pon masih ingat aku... tapi... sebab dah lama tak jumpa... aku nih kan pemalu... so malu lah nak ctc dia selalu pon... hahahaha... :P .. (he used to read my entry ..tapi skang tatau lah ) ...

cenggitu lah kan... kalau memang dah ditakdirkan nak jumpa balik kawan2 tuh.. hmmm.. memang akan terjumpa jugak kan.... dengan izinNya... insya allah... :D

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London