mendermalah

kawan-kawan.... jika anda dibolehkan untuk menderma darah..... mendermalah..... mungkin apa yang anda sumbangkan boleh menyelamatkan nyawa orang lain......

citer sket pasal derma darah.... aku nih,... kalau kira memang dah jadik regular donor lah.... cuma last year... aku sekalik pun tak menderma..... pusat darah UM pun dah sms untuk aku datang menderma... aku pun tatau kenapa aku tak menderma..... semalam.... ada kempen derma darah kat sini.... so aku memang tak lepas peluang untuk menderma.... tup2 pagi nih ntah macam mana ada orang datang hantar hamper..... dengan alasan lucky sebab aku derma darah... tatau lah... iku bilangan kali menderma atau macam mana..... tak kesah lah.... yang penting aku memang ikhlas menderma .....

nak tau macam mana aku bleh terjebak dalam pendermaan itu.... dulu..... aku ada gak sekali dua ikut kawan aku g derma darah... tapi hati aku tak pernah nak derma.... ikut jer... duduk kat kerusi tuh mengunggu.... satu hari tuh... adik aku yang ketiga tak sihat.... bila buat blood test.... ada tanda-tanda suspected thalasemia..... so dari situ lah aku timbul hasrat untuk menderma.... walaupun setelah mendapat rawatan ...adik aku tak delah mengidap thalasemia tuh..... tapi aku teruskan jugak lah menyumbang darah yang ada..... dengan alasan... aku tidak ada cukup duit untuk menyumbang kepada masyarakat..... so itu jer yang aku mampu..... tambahan plak.... darah aku tergolong di dalam kumpulan penderma universal.... kerana aku dari kumpulan O.....

nih aku dapat info dari satu website tentang empunya darah kumpulan O.....
"You want to be a leader, and when you see something you want, you keep striving until you achieve your goal. You are a trend-setter, loyal, passionate, and self-confident. Your weaknesses include vanity and jealously and a tendency to be too competitive"

mungkin ye ...mungkin tidak..... tapi kan..... kalau baca tuh,.... sama jer kalau aku baca horoscope aku... baca tarikh lahir.... macam -macam lah..... mungkin lah itu aku ..... kot....

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam