Impian di tahun baru

kalau sebut pasal impian... memang tak muat nak tulis kat sini..... tahu jer lah... impian tuh kan ker angan-angan kita...... tentu kita nak yang baik dan sempurna sahaja.....walaupun dah tahu macam tu.....tetap jugak aku ada impian tiap kali tahun baru....



i. lulus PTK (nih orang gomen jer tau).... supaya aku dapat naik pangkat .... tak larat dah nak tunggu.....

ii. berpuasa sepanjang tahun... kecuali..... time aku tak dibolehkan untuk berpuasa... hari-hari aku ada aerobik... dan hari-hari aku ada hal..... ini supaya aku menadapat berat unggul...dan menjaga kesihatan.... tapi kalau tengok kat kecuali tuh....macam 4 months out of 12 jer yang aku berupaya untuk puasa... :-)

iii. menjadikan kerjaya aku lebih berkualiti.....

iv. memiliki the red lancer 2.0 GT..... tapi yang nih aku rasa macam kurang yakin untuk dapatkan untuk tahun ini.... sebb kereta aku skang loannya akan settle awal 2009..... tapi siapa tahu kan.....

v. menunaikan umrah di bulan ramadhan.......aku memang dah berhajat nak pergi tahun 2007 arituh.... tapi memang kalau itu bukan rezeki aku.... memang bukan untukku....

vi. pergi paris dan beberapa negara eropah yang lain........memanndangkan tahun ini aku langsung tidak kemana-mana.....

vii. dapat beberapa gadget baru seperti hp 3G (dah lama aku dengar WHN nak belikan.... tapi belum pun dapat lagi....)... new laptop.... dgcam.... etc

viii. dapat kawin.... ntah lah..... lately aku terasa lonely sgt.... tetiba terasa nak ada famili macam orang lain..... insya allah.....

hah tuh la.... kalau nak ikut impian kita kan memang banyak........tapi kalau hidup tanpa impian... bukan pulak hidup maknanya.... dan kita sudah tentu tak akan berusaha....kerana.... impian itu perlukan satu usaha untuk menjayakan nya.....

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan