lelaki ini...

seronokkan zaman dulu2…. kita ada admire seseorang….. kalau bleh hari2 mesti nak nampak dia….. kalau dah ternampak dia…. mula lah gelabah jer…. padahal orang tuh tatau apa-apa pun…… nak tergelak…. bila ada sorang kawan nih… dah nak berkabung…. bila orang yang dia minat dah nak kawin…… teringat zaman dulu2 tuh….

teringat masa kat UKM dulu….masa masih remaja lah... aku ada gak lah minat kat seseorang dalam kelas tuh….which is mamat nih.... much more older than me…. lima ..enam tahun jugak kot…. kalau dia takde dalam kelas ….macam takde mood jer nak belajar….boleh camtuh…?kalau terjumpa kat mana mana… aku mesti lebih2 gelabah…. tapi mamat nih tau aku suka dia…. betul lah…. memang seronok lah zaman tuh….

tapi skang dah takde lah…. kalau suka tengok seseorang itu atas sebab-sebab tertentu…. fizikal….peribadi atau sebagainya…. setakat tengok je lah…. tapi kan… kalau dulu… kalau orang yang kita minat mesti takde feeling macam tuh jugak kat kita….. orang yang suka kita pulak…. kita pulak tak suka….. kalau dah suka yang suka sama suka… ada jer halangan….. sebab tuh agaknya... sampai skang aku masih solo jer....

sekarang walaupun ada seseorang yang aku sayang.... tapi aku sendiri tak pasti sama ada dia masih wujud ke tidak dalam hidup aku.... aku rasa.... seperti aku sahaja yang mempunyai perasaan dan ’caring’ padanya..... sudah hampir tiga bulan kami tak jumpa....mungkin lebih kot..... dia jauh skang nih.... macam mana nak selalu jumpa...takper lah.... sekarang kan zaman teknologi..... tapi....nak telefon pun susah..... harapkan sms sesekali..... bukan aku taknak ambik inisiatif untuk memula kan call.... tapi kalau dah dia bukan dalam keadaan yang baik untuk berbual mesra.... aku pendam kan sahaja lah niat tu..... skang aku dah tak paham dengan lelaki.... walaupun kita dah cuba buat yang terbaik untuk dia.... tetapi ada saja yang tak kena.... aku pun tatau apa lagi yang lelaki ni nak.... ingat lah lelaki.... jika anda mempunyai ibu....isteri... kekasih hati.... kakak...atau adik perempuan..... mereka ini telah mencuba untuk menjadi yang terbaik pada korang.... tetapi mereka tak sempurna.... terimalah kekurangan dan kelebihan mereka seadanya....kerana.... kalau mereka boleh menerima korang seadanya ...dengan kelebihan dan kekurangan yang tersendiri.... kenapa korang tak boleh...?

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan