L.U.P.A.


google image

LUPA .. dilupakan, melupakan, terlupa, pelupa (eh ada ke word nih, sorri cikgu BM aku dulu ) dan apa2 saja lah mengenai lupa kan. tapi kan korang, aku nak cakap pasal TERLUPA. aku nih memang seorang yang pelupa kot. dari dulu rasanya. which is dulu, kalau aku terdetik dalam hati, 'eh kang mesti terlupa nak ambik ni' hah memang sah lah lupa. seriously, memang selalu sgt lah terjadi. biasa ke tak biasa tuh erk?
normal ke tak? maksud aku, korang pon memang cenggitu ker erk? hehe

tapi lately, ada satu lagi masalah aku. lupa jer manjang. yang sering terjadik, lupa nak ambik botol air. aku nih, konon amalkan minum air yang zero kalori kan. wei, senang cakap, air kosong lah. so, memang ada jer aku bawak borol ait tupperware yang kecik tuh kehulu kehilir lah kan. dah banyak kali, orang kedai tuh ingatkan untuk ambik botol air tuh, sebab lepas makan aku blah jer tinggalkan botol tuh keseorangan kat situ. dan banyak kali jugak, aku beli air mineral kedai lain, kat kedai tuh minum air lain, so, air mineral yang pertama tuh kira sedekah jer kat kedai tuh. kebarangkalian berlaku dalam seminggu adalah almost setiap kali aku beli air mineral dari tempat lain dan makan kat tempat lain. 

baru baru nih plak, aku gi cuci kereta, skali nampak ada orang jual rojak n cendol tepi jalan tuh. macam best jer. terus lah roger kawan aku nak tapau tak. skali aku minum lah cendol kat situ. sambil tapau rojak. siap minum dan bayar. terus aku blah. beriya lah orang tuh panggil aku. fuhh naya lah weii kalau asyik cenggini. 

nih sebab apa nih. adakah disebabkan faktor penambahan kematangan atau banyak berfikir (lahhh sangattt kan)? hehehe.

ok tuh jer yang aku nak citer. hehehe. 

Comments

RaYzeef said…
nasib baik tak lupa kereta kat car wash,,,,haha

kes haru !!! hehe
adenium said…
RaYzeef - hahaha... kannnn... adoii lah,
tapi pernah gak..selalu park kat satu tempat..bila skali park kat lain, dok melilau carik.. :p

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan