Aku pon tatau

Baca, baca dan baca.... Serious bosan tau korang... Tapi itu lah aktiviti hari2 aku skang... Nak jumpa org kene baca, nak menulis kene baca, nak diskas ngan SV kene baca... Nak tau kene baca.. Tapi mmg aku dah tau aku kene buat nih semua sebelom terjebak...

Aku bukan lah org yg suka membaca... Beli buku banyak2... Baca sket then... Tatau bila nak khatam... Skang plak... Kalau baca mende yg tak berkaitan... Rasa bersalah plak... Ntah haper2 kan..

Kenapa aku tak suka baca? Sbb bosan..hahaha... Aku mula pandai baca masa umor 4 tahun dulu... Knowing my late father.. Kalau bleh nak aku pandai baca lebih awal dr tuh kot.. So bila masuk primary school... Aku dah macam memberontak lah jugak.. Apa nih dorg baru nk belajar membaca nih...bosan tau... So aku mmg taknak baca dah *banyak songeh*.. So aku nak belajar math jer.. *ikut suka tekak aku jer kan*.. Of course lah ayah aku risau kan... So segala mak nenek magazine...dewan pelajar... Kuntum ... Bambino...etc beli tiap bulan... Nak bagi aku suka baca... *so aku suka baca magazine, tak suka gak baca buku sekolah*

Sbb malas membaca lah, result SRP*tua jer rasa, sbb tak ambik PMR* ngan SPM aku tak cemerlang.... Takat lps lah nak maintain kat boarding school... Nak masuk U ... Namun untuk jadi pelajar terbaik... Jauh sekali lah...

Harapan ayah pada aku lebih tinggi dari cita2 aku kot.. Bukan aku tak hargai * I'm sorry ayah*.. Tapi ntah lah..dah ini rezeki aku kot kan.. Owh ya.. Ayah aku bukan lah seorang yg berpelajaran tinggi.. Kerja kampong jer pon.. Tapi semangat ayah kuat.. Cita2 ayah tinggi....Datuk nenek aku org yang takde lah kesah anak2 nak belajar ke haper kan... Arwah umi*my aunt* dpt masuk tunku kurshiah college masa tu pon ..tak di bagi pergi... Ayah pon carik duit sendiri pergi kelas malam belajar english... Gigih!

So... Aku pon kene lah gigih skang nih.. Takleh lah mengaku kalah sebelom berjuang... Tapi tuh lah, bila dah jadik buluh baru nak pupuk semangat suka membaca... Payah jugak lah.. Buluh nih buat lemang jer best... Makan ngan rendang ayam... *makan itu memang indah*

Tapi kata org kalau nak.. Bleh jer kita usaha.. Kalau taknak... Mmg banyak jer alasan.... So mmg lah aku tgh berusaha nih.. Hehe... Gigih lah jugak.. Cuma sesekali malas gak...

Baca blog suka .. Ada jer baca blog2 fave aku.. Yg pasti mmg tak tinggal jejak lah... Tak sempat.. Kekadang malas nak login pon yer... Baca sekadar ambik tau lah... Gossip pon tak sempat baca... Nasib baik ada channel bacaan gossip terbaik... Hehe..

Hidup skang takde lah kucar kacir sgt agi dah.. Cuma kurang terurus jugak lah.. sbb skang kene buat dua keje serentak.. Maknanya usaha harituh kurang lah tuh kan.. Atau mungkin ... Tak payah lah memperbesarkan kemungkinan itu..

Walaupon kehidupan harian macam nih... Jangan lah plak ada yang cuba buat citer yg bukan2 kat aku kan.. Sebelom buat cerita boleh tak confirm kan dulu ngan aku... Main tuduh2 macam tuh tak professional lah kan... Aku pon ada maruah lah.. Tapi takper... Pencipta kita maha mengetahui.. So jangan lah mengaburi mata orang dengan ayat2 keISLAMan ... Takde pekdah pon.. Apa yang ko dapat? Aku je dapat malu.. #eh Perlu ke aku malu?

Aku nih tak abis2 nak kurus... Tapi tak henti2 lah makan... Makan itu indah.. Makan dan aku mmg tak dapat dipisah kan.. Lately plak..tiap petang hujan rahmat membasahi muka bumi...alhamdulillah... So kurang lah aktiviti membakar kalori... Agak risau disitu... Hehe

Apa aku nak citer nih sebenarnya pon aku tatau.. Nak sgt hapdet... Ok lah.. nnt membebel lagi ye..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan