3rd Putrajaya International 12 Hour Walk

Pengalaman pertama menyertai acara ini. Mungkin persediaan tak cukup. Mungkin keadaan kaki kanan yang agak bermasalah lately. Dengan kata lain aku tidak dpt melepasi target yang aku sasarkan. Aku target nak buat 42KM. Tak dpt berlari Full Maratahon, dpt berjalan 42KM pon dah cukup baik. Tapi impian tak tercapai.

Untuk layak dpt medal, perempuan perlu menamatkan 28 pusingan aka 28KM dan lelaki 34KM . Ok lah, dpt lah medal. :)

Aku hanya berjaya buat 32 laps sahaja. Acara nih bermula jam 8pm-8am hari berikutnya (8-9 december 2012). Lps 20km, aku dok berhenti sapu flanil jap, dah dekat nak kol 12 masa tu, so bleh terus kan berjalan. Bila lps 30KM kaki mmg dah sakit amat dah. Masa tuh jam 3pagi. Gi kat medical camp, dok letak ais. Dekat sejam dok situ. Dkt nak kol 4pagi, aku kira, aku masih boleh terus kan untuk dptkan lagi 12KM. So aku teruskan jugak berjalan, wpon kaki kanan mmg sakit lah kan. Kata hati aku, biar jalan slow janji tercapai matlamat. Tapi, lps 2KM lagi, kaki aku mmg sgt2 sakit. Almost seret kaki dah :( . Terpaksa berhenti. Baru 430 pagi masa tuh. Sayang betul. Tapi nak buat macamana.

Mungkin tahun depan boleh cuba perbaiki pencapaian. At least dah ada pengalaman kan :) .

Apapun aku bangga jugak lah dengan 32KM tuh. Wpon ada org yang boleh buat 2 3 kali ganda lebih bagus dari aku.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

ubisetela said…
Bravo! aku pun tak pernah jalan sejauh kau.
RaYzeef said…
congrats Sid..that's impressive achievement for first timer.

jalan kaki sebenarnya cukup mencabar bg kebanyakan runners...termasuklah den..hehe
adenium said…
ubisetela - hahaha, aku pon first time... :)
adenium said…
rayzeef - haha thanks bro..
dah biasa berlari mesti takleh nak jalan slow erk.. hehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan