helloooooooo

hallu korang. sangat malas aku nak hapdet lately nih. banyak jer yang dah ter-save dalam draft tuh. tapi tuh lah. lately memang huru hara sket. sangat bizi. student lah katakan. heheh.

minggu lepas, BIL admitted kat pusrawi. so, aku memang hari2 ulang alik ke sana. seminggu lebih. dua 3 hari awal tuh dua kali gak pergi since my sister dok jaga kat sana. hantar lunch bagai. petang bawak haziq plak. sampai malam bawak dorang balik. then bila ada kelas, lps tuh baru bekejar ambik haziq bawak gi sana plak. so agak bizi lah jugak.

belajar pon bizi. SV aku pon ada kata, sebenarnya istilah 'cuti belajar' tuh kene ubah. orang ramai dan diri sendiri akan take for granted dengtan istilah tuh. sebenarnya, bebanan kita lebih dari masa kita bekerja lagik. kalau time kerja, kalau takde yang urgent, memang on time jer balik. tapi skang, kene buat keje lebih. mau taknya nak carik bahan. dah jumpa nak baca. dah baca nak kene paham. dah paham nak pikir apa nak buat. dah tuh kene plak rujuk sana sini. takleh lah syok sendirik. RENYAH pon yer. so memang betul lah, perjalanan baru aku nih memerlukan perseverance.

nih SV gi umrah dua minggu, so sebelum pergi kena lah jumpa dulu untuk dapat mandat apa nak buat. diskass mana2 yang patut. so memang dapat lah kerjanya kan. sampai hari nih tak mula lagik nih. baru carik info jer. haha. semester pertama ada kelas. tambah lagik assignment yang kene buat. walaupon arituh dah 6 minggu masuk kelas research methodology. tapi dah universiti kata wajib jugak ambik, kene lah buat.

baru nih aku tercedera, terjatuh masa buat powerwalk. terhentak! sakit tak payah cakap lah. so skang bercuti dari sebarang exercise. track tuh licin. malang tak berbau sungguh. time aku menaip nih pon masih belum fully recover. almost seminggu dah. sakit2 lagik. tadik naik tangga tinggi kat faculty, dah terasa makin sakit semula :( . cepat lah sembuh hendaknya.

owh ya, kengkadang tuh aku buat hapdet jugak dengan gambar2 dr dalam phone aku. so paling tak berhapdet gak blog. nih memory card phobe aku tuh tetiba tak bleh detect. nak taknak aku format jer memory card tuh. so, semua gambar yang aku cadang nak buat entry ringkas pon gone. hmm, takde rezki lah tuh kan. hehe.

so cenggitu lah alasan-alasan yang aku ada untuk tidak hapdet blog nih. haha. takper. nih aku nak siapkan auto publish plak. so ada lah citer lepas nih. citer perjalanan ke india pon belom habis lagik. hehe. tunggu ye...


Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London