JOM MAKAN: CHAWAN

CHAWAN. hah nih agenda melepak dengan gang-gang gi india hari tuh. berkumpul untuk collect gambar dari semua camera. sambil tuh melepak lah kan. nih kat chawan bangsar. sebelum aku citer pasal makan kat CHAWAN nih, aku rasa, menu2 yang diorder nih memang memenuhi tekak aku lah. mungkin agak pricey sket kot. #eh tapi aku rasa, kopitiam pon memang mahal gak kan makanan nya. bagi aku kira makanan yang dia order tuh value for money lah. bila kita kata value for money tak semenstinya murah, tapi kita rasa berbaloi bayar harga dan kualiti rasa makanan tersebut. hah cenggitu lah. memula nih konon taknak makan. skali dah order banyak2 nih letak tetengah meja, pakat mintak mangkuk kecik, pakat makan ramai2 semua nih. hehe. happeningggggg!



soto ayam. terbaek. tak rugi lah order. mungkin ada yang kata tak macam original recipe. tapi dah cukup rasa. siap aa bergedil plak tuh. fuhh.


ipoh kuew tiaw soup kalau tak silap. tapi aku tukarkan ke meehoon. nothing much can say lah kan kalau dah soup macam nih. tapi best. healthy lagik. dan dan lah yang dia order tuh healthy. tapi balun semua gak makan. hehe


fuhh, nih nampak mengancam kan. rasa pon tak mengecewakan. nih set masak lemak daging salai. diap ada keropok ngan ikan masin tuh. kalau ikut hati mau jer aku order satu lagik. masak lemak cili api dia memang kawlah. pedas. well aku kan tak makan pedas. tapi rasa dia sedap. korang mesti suka.



lontong. this is speacial bout KL. bleh jumpa semua makanan tak kira pagi petang siang malam. lontong nih pon memang tak mengecewakan. kalau teringin makan lontong tuh mai lah terai kat sini. yang nih aku tak pasti sama ada datang sekali dengan sambal sotong yang marvellous tuh atau sambal tuh order lain. tapi malam tuh ada sambal sotong. *lupa nak tanya yang mengorder tuh heeh*


tauhu bakar pon layan. dah kenyang makan. taknak borak kosong. berapa set ntah kitorang order trauhu bakar nih.
actually ada lagi yang diorder, rojak buah lah etc. sorri lah, berborak tuh lebih seronok plak kengkadang kan. :P


seriously aku lupa apa ke nama minuman nih. nih kira minuman special kat sini lah kan.

kalau korang tak pernah try, gi lah try, aku pasti korang tak nyesal. :)




Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London