b.i.s.k.u.t

nih dah dekat nak bulan puasa...mesti semua dah sibuk nak buat persiapan raya kan... tak lama lagi mesti orang dah sibuk2 buat / jual kueh raya.... aku nih memang dah lama nak cuba untuk jual biskut raya... tapi aku bukan pandai buat kueh raya pun.... cuma kueh yang aku suka dah penah buat dulu-dulu adalah biskut cornflakes... cakap pasal jual biskut raya nih... actually aku memang bercita-cita nak ada satu food outlet.... dan aku memang ada cita-cita nak gi kelas untuk belajar masak... wahhh aku sendiri pun macam tak percaya jer... dan memandangkan aku nih yang macam takde konfident jer nak usahakan semua tuh... so takde orang pun yang penah nak bagi galakan kalau aku citer pasal citer2 aku nih.... termasuklah WHN ... (sebab aku tak pandai masak... sebab tuh dia takde nak support...tapi boleh belajar kan...) ... aku dah agak bosan buat kerja dalam bidang yang aku pelopori (macam bagus jer..) ni...
nih aku buat sample biskut cornflakes... bagi kat kawan-kawan rasa... kalau dorang suka... dorang order lah... kalau aku tak cuba... mana nak tau kan... buttercup tuh aku beli kat hartamas semalam... rm5.00.... huh.. sebab dah malas nak g tempat lain....yang termahal pernah aku jumpa so far .....

membuat adunan... mixture tuh aku dapat hadiah main boling arituh.... lupa lak nak ambik gambar oven aku yang baru beli tuh.... so kira bermanafaat jugak lah kan beli oven tuh... taklah simpan jer dalam kotak.....

ni lah biskut yang dah siap tuh... aku nih kalau cakap jer biskut raya nih... ada berapa kerat jer yang aku suka.... salah satu nya biskut cornflakes nih la....so ini lah yang aku belajar buat dari dulu... so sebagai permulaan tak salah lah aku cuba promote biskut nih dulu.... next time...kalau dah nak mengusahakan secara komersial.... aku belajar lah yang lain plak kan....

biskut nih ...kalau untuk satu ketul butter tuh..dapat dalam 100 biji (or lebih...ikut bentuk lah kan...)..so aku jual dengan harga RM35..... lagi satu aku buat cornflakes pedas (ada dlm entry sebelum nih..) RM13 satu balang...... :-)

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan