payah nya nak menulis

halluuu uols.

korang singgah sini, tak rasa ke apa yang aku tulis nih, ntah haper2...hahahah. well apapun thanks for singgah. :)

seriously aku adalah orang yang tak pandai nak menulis bagai nih. tgk apa yang tertulis kat sini dah lah. skang perjuangan aku dah masuk fasa-fasa untuk menulis. adoiiii! nak menulis biasa pon aku kelam kabut, apatah lagi nak buat penulisan ilmiah kan. all these while, memang lah ada buat penulisan chapter 1-3 tuh. yang mana memang kene selalu update lah. to date, satu paper pon belum publish nih. syarat untuk viva kene ada at least 2 paper publish kat journal. memang lah tahun aku register dan sebelumnya tak kesah kalau journal biasa. tapi SV mesti target journal ISI/SCOPUS etc kan. itu standard. owh ya, bila aku cakap paper published adalah requirement untuk viva, bukan bermakna aku dah nak viva ye hehehe. belom lagik.

tahun nih rasa sgt kelam kabut, awal tahun dah sgt kelam kabut. takde lah kot bercuti memana tahun nih gaknya. gi cop passport kat spore jer lah. kan cop passport acara wajib tiap tahun hehehe. ada yang tau aku punya aktiviti cop passport pon tanya nak gi mana tahun nih. SV pon dah siap tanya, mana destinasi tahun nih? segan kot nak mintak cuti ngan SV kalau tengah kelam kabut banyak kerja tetiba mintak cuti. walapon SV cool jer, tak banyak hal kalau aku nak cuti, tapi bak kata SV lah, 'this is your PhD, not my PhD' . errr, aku belum pernah kene lagik lah camtuh. kan aku nih kalau blur cepat2 gi soal SV dulu sebelum SV soal aku. bak kata kawan2 aku ' ko kan student kesayangan SV' . hahahaha, lah sangat kan. tapi rasanya, aku belum boleh lawan 2 students kesayangan SV yang dah grad. hehe.

ok, balik pada hal menulis, aku nih tulis kot english memang lah lintang pukang. tapi kalau menulis kot bahasa, hmmm lagik teruk litang pukang nya. s bahasa apa aku nak guna? kalau korang nak tau, macamana aku tulis proposal masa nak defence arituh? kelam kabut ok. aku sendiri pon komplen. apa ko tulis nih mayangkelapa? kalau dah terdesak gitu, memang ayat berterabur dan paling best memang direct translation lah. sebab tuh aku agak keberatan nak bagi proposal aku sebagai reference kat orang lain. tapi dorang nih nak jugak, macam takde orang lain nak refer kan. hehe. bila betulkan penulisan tuh untuk thesis chapters, aku sendiri pon mengucap tgk apa yang aku dah hasil kan.  bukan lah kata tulisan kat chapters tuh bagus. tapi improved version lah. so please don't ask for my proposal anymore. proposal untuk defence harituh lah. hahaha.

bila dah kene buat penulisan ilmiah nih kan, aka academic writing kata omputeh, tetiba rasa senang nya tulis artikel biasa. kenapa lah selama nih aku tak buat erk hehehe.

hmmm dok berasap buat penulisan, tuh yang aku merapu kat sini kejap. oklah, nak sambung asap kat kepala semula.

wish me luck ye. :)

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London