Kitar Semula

Kempen jaga alam sekitar. Hehe. Apa salahnya kan berbuat sesuatu yg bermanafaat. Actually sejak dua menjak nih aku dah amalkan mende macam nih. Sebb ada skali tu aku tertengok kat umah kawan aku dia buat gitu. Terus aku pikir, apa salahnya kan amalkan yg baik unt bumi.

Tapi masalanya, susah nak cari tong kitar semula nih. Kat shopping mall dan seumpamanya ada lah. Kadang2 aku bawa jer buang kat situ tau. Tapi kadang2 aku buang jugak dlm tong sampah biasa dgn harapan bila pemungut sampah perasan yg mmg dah diasingkan, lain lah tindakannya.

Kalau sesapa yg baca nih tau mana2 kawasan komuniti ada tong sampah unt kitar semula drop a comment please. TIA.

Setakat nih aku buat untuk kertas, plastik dan kaca je. Start small hehehe. So jom lah kitar semula. Untuk kebaikan bersama. :)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London