Makan: Makan-makan sepanjang jalan

Hai korang. sihat ker?
raa macam dah lama tak buat enntri makan yang caca marba. yang semua mende yang dimakan pon nak tunjuk. ini adalah makan-makan untuk sesi berhujung minggu di selatan - JB dan Singapore.


Naik bas jer gi JB, naik bas fave i lah kan. hehehe. pagi tu aeroline served apple, sandwich ngan pastry. skang dorang dah ada catering sendirik rasanya kot, instead of dorang just packed food dari mana2 nearby kedai.

bila pagi makan healthy, tetiba masa bas stop kat pagoh aku beli memacam buah. habis lah buah segala tuh dirembat masa dalam bas.

skali, sampai JB jer, aktiviti makan tak hengat terus bermula. nih makan kat warong pokok cherry. betul2 depan puteri pacifi hotel. bas aku stop kat persada JB, so sedang elok lah kan. sebelum datang dapat maklumat kedai nih banyak pilihan dan sedap lah. so memang macam2 lah boleh makan dan sedap. makanan pantai timor, especially kelantan. 

lepas makan nasi aku menerai pulut pulat. menerai jer ye. aku memang allergic dengan pulut. kalau napak mesti nak/ kawan aku makan dessert kat bawah tuh, nama dia sekaya. bila cakap2 ngan kwan aku yang lain yang dok Jb memang dia tau gak kedai nih. so memang famous kot.



Jelly @ Senibong

Kopi cino @ Restaurant Zam Zam Singapore

Area Arab St, Kg Gelam memang ada banyak kedai makan yang nak dicuba, so i decided to have food dulu sebelum apa2 kan. ended up with thid murtabak and nasi beriani. why not try murtabak sardin, tapi rasa biasa jer lah, which aku rasa the beef or chicken murtabak singapore would taste better. even mutton too. so dok pikir takper, lepas nih makan lagik. order juga nasi beriani kambing. taste good. dok tengok meja sebelah datang sekumpulan, they ordered all mutton, beef, chicken and what not. alangkan aku datang berdua, dua bende nih pon dah tak habis nak masuk hahaha.
cost nya dalam SGD15++ kalau for them who earn in singapore is damn cheap (korang mesti nak convert jer kan) and for me as malaysia is still considered cheap. errr, value for money i mean. kalau sedap, apa mau komplen kan hehe

 

Nasi lemak senibong. kawan aku kata, this is one of famous nasi lemak. kat situ banyak lah kedai sea food jugak. hey, my lunch pon belum tercerna sepenuh nya. tapi dah kata berhujung minggu unt jalan dan makan. so i left my calories dictionary back in KL. pheww, so all i can eat hehe. aku rasa cukup sedap dah nasi lemak nih, ayam goreng, telur dan rendang daging *hahah, call me tamak*. aku suka rendang dia, boleh rasa the tatse of cumin tuh. well aku kan tak reti masak rendang, kalau boleh pon just a campak-campak rendang to satisfied my hunger hehe.TAPI, kalawan aku kata, the taste is different compared to years back. hmm i wonder wonder how the taste back then? hehehe

Coffee and cake. dan ada entry pon sebelum nih dalam entri kopi aku heheh.

air tembikai di malam yang hening dan di selungi kepenatan. gambar lompat sana sini lah. tak cukup masa nak rearrange.else, there will be no entri. hmmm please excuse me :P

JCo donut. i would prefer this compared to big apple. nothing much to say. owh, dah lama tak menjengah ke JCo sebenarnya, surprisingly (bg aku lah) ada what so called salted caramel flavour. Yes! am the big fan of salted caramel. tapi lebih rasa manis jugak lah haha. hmmmm. eh drink pon i go for salted caramel thingy frappe, tapi sama lah, takde rasa masin pon, atau the barista forget the sprinkle salt sebab memang tak nampak pon the salty ingredient. ok, cuba lain kali.

makan lewat malam lepas balik dr singapura. dah menghala ntah kemana sanggup patah balik ke stulang laut. hehe. ok kedai nih sangat waronglah. memang sesampai pon dah makan warong kan. standard i lah kat warong jer hehe. nasi goreng seafood (2 bungkus), pari bakar, kangkong goreng, air tembikai 2 = rm56++ . tapi no complain walapon nampak macam mahal, sebab aku puas hati majan hahaha.

ini adalah kat restoren thai-apa-aku-lupa-nama dalam JUSCO bukit Indah tuh. lepas jumpa kawan kawan lama yang tak berapa lama pon dah jumpa harituh hehe. sebelum hantar balik, kawan aku insist gak ajak makan. hidup untuk makan kan, apa ada hal. fuhh, macam susah nak abis kan the clay pot soup tuh, errr, tapi habis jugak. dah tau kedai cenggini memang pedas, so soup is fine with me hehe. try kawan aku punya clear tomyam memang dasat pedas.

ada  empat popia berbeza jugak dari kedai yang sama.

makanan yang aeroline served masa on da way balik kl. nasi putih with chicken and veggie.

ada lah lagik sebenarnya yang dimakan, snacking sambil minum kopi tak masuk pon dalam nih. hahhaha. so just imagine macam mana lak menderitanya perut aku masa tuh. prut nih kalau dah overload menderita gak kan. heheh.

ok itu jer lah. :)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London