Penang dan Makan

Makan dan Penang. Penang dan makan. hmmm, acara makan2 adalah satu kewajipan. kunjungan ke penang kali nih, kesah makan sangat pelbagai. bukan sekadar kari. hehehe...

nasi putih dan ayam halia/sos tiram. hidangan dalam bas. not bad. sebab tak pedas. skang kalau tak pedas ia adalah sedap. i cannot take spicy food anymore. haiyooo, kalau makan pedas, sendiri tanggung lah. owh ya, aeroline ada lah bas rasmi aku ke penang skang nih hehehe.

sampai Queensbay mall sementara tunggu kawan, sempat minum white choc mocha with cranberry topping. hmm siap ambik whipped lagik. dengan try the new cake tuh, MIDORI namanya- delicious with toffenut katanya. tapi aku rasa biasa jer. i lurve pisang more :p

kemudian gi dinner kat kedai Thai atas queensbay tuh jugak. Golden triangle kalau tak silap namanya. kawan aku order nasi goreng nenas, aku nasi goreng belacan. sedap nasi goreng belacan tuh, dah lah tak pedas. 

sessi breakfast. pagi sabtu tuh, kawan aku ada kerja sket kat youth park. so, sambil buat slow walk dan ambik angin, breakfast sekali kat situ. telur separuh masak dan roti bakar.

selesai kerje kawan aku, kitorang mencarik makan tengahari. nasi daun pisang kat Passion of Kerala. owh aku memang suka makan camnih. tapi sebab esok nak lari, aku had kan pengambilan kari hehehe. tambah bendi goreng dan ayam goreng. sambil makan, sempat lagik terpikir nak makan nasi daun pisang kat KL, saper nak ikut jom.

bendi goreng nih best, peria goreng pon ada.

pecel lele ibu, kat Relau. few days sebelum pergi sempat tengok kat FB Arja Lee makan kat sini. tapi tatau lah kawan aku pon tau. *dah area dia, mesti lah tau kan* lepas maghrib sempat lagi karbo loading kat sini, masing2 ambik pecel lele dan tambah ayam goreng seketul sorang. nih memang cukup tenaga untik esoknya kalau gini kan. 

acara sarapan pagi selepas berlari. 2 keping roti canai. memang dari malam tuh dah bagitau kawan aku nak makan roti canai. dah lama giller kot tak makan roti canai. last makan kat teras jernang. skang dah takde member nak breakfast so takde lah makan, hehe

selepas ketidoran akibat keletihan yang amat kononnya. takde lunch terus early dinner. owh masa nih otot2 kaki adalah sangat tidak selesa. *sakit* . kali nih kita try thai pulak. lupa lah apa kenama kedai nih. bangkok house? selera bangkok? apa ntah, tapi ada bangkok lah. tomyam sedap, sebab tak pedas sgt. kiranya licin lah kesemua lauk yang diorder tuh.

nih ayam gajus, sekali lah makan kat kedai tuh. menarik jugak masak ayam letak cashew erk. 

selepas early dinner tuh berhajat nak carik kopi. tapi perut memasing kenyang sangat lagik. so sementara kawan aku drop by office dia, aku gi lepak jumpa adik aku sat kat USM. lepas maghrib gi makan dessert. owh rambang mata weihh nak pilih. pencinta kek pisang memang nak makan cake pisang, tapi seb baik order yang lain. kek kat atas tuh adalah sgt besar saiz nya. bayangkan rm18, so mesti besar, hmm siap tapau bawak balik. pilihan yang tak silap, choc chip coffee frosting. dia da rasa masin2 sket memang best . hmm tetiba teringat salted caramel. mesti haziq tak suka, harituh belikan salted caramel mocha kat haziq, since that, kalau beli frappe untuk dia, mesti haziq pesan, taknak garam ye. hahah *cerita selingan*

nih cake kawan aku. tak ingat nama, tapi bawah tuh choc, temgah tuh lemon dan atas tuh meringue. kawan aku order ice cream gula melaka jugak, sebab salted caramel ice cream dah abis hehe.

breakfast di hari terakhir sebelum balik Kl. tempat wajib, pasar taman Tun Sardon kat gelugor. kat sini rambang mata gak nak makan apa. skali ternampak mi mihun kewtiaw nih. best! sambil makan terus terpikir balik kene makan kat tangling hehe. bukan ini jer yang dimakan. ada lagi sampingan nya. biarlah rahsia :p

lepas breakfast melepak kejap kat Queesnbay sambil tunggu spa time. kawan aku dah booking kan siap2 spa kat Eastin hotel sebelah tuh.
lepas spa, pergi basahkan tekak ngan frappe. peppermint mocha siap ngan whipped lagik. adoiii.

sebelum balik rumah nak packing sempat gak singgah Manhattan fish market. fish and chips! nih memang all time fave lah hehe.

sebelum naik bas, sempat packed 3 donut J.Co ngan lowfat latte. heheh. dalam bas ada bagik ayamas roti impit. hotdog ngan potato. aku tak makan lah sebab dah kenyang, bawak balik rumah.

Ya allah, takut tengok aktiviti makan aku. patut lah aku tak kurus2 kan. kekdahnya makan tak ingat dunia. lari 21Km jer. makan mengalahkan lari full marathon. hmmm apapun, makan itu indah. :p

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London