setan kahhh??

bulan ramadhan nih... semua pintu syurga dibuka... semua pintu neraka ditutup.. tapi kita (aku lah kan.. hehe)... takde jugak nak beriya berdoa... ala kadar sahaja rasanya... adoiii.... dan katanya jugak... semua hantu syaitan dikurung... diikat... tak bleh bebas nak goda manusia... hehehe... betul tak.... hmmm.. patutnya... kalau dah cenggitu.... mesti kita nih memang melakukan kebaikan pada tahap maximum kan bulan ramadhan nih... tapi tak jugak...

owhhhh... memang betul pun semua tuh kan... cuma nya...kita tidak mengikat...tidak mengurung setan dalam diri kita..hehehehe.... godaan nafsu kita nih... memang lebih besar dari godaan setan sebenarnya.... hehehehe....

memula dulu musykil jugak lah kan.. kenapa.. lagik bulan ramadhan... lagik lah kita punya 'godaan' tuh kuat... hehehe... apa taknya... kalau tertido tuh.. hmm tido terus jer lah... solat bila dah bangun jer lah.. tuh pun kalau masih ada waktu .... kalau gi bazar ramadhan tuh... memacam kita beli... semua yang terasa nak makan.. semua beli.. end up membazir jer... dan banyakkkkkkkkkkkkk lagik lah contoh nya kan... hehehe

betul jugak kata sorang ustaz masa gi umrah arituh... godaan syaitan di tanah suci lebih kuat... tapi kalau kita mohon pada allah... insya allah dapat jugak kita melawan godaan itu kan...

so camner bulan ramadhan tahun nih... bleh lawan ke godaan nafsu sendirik tuh...??? hehehe.... berusaha lah kan... kita kan tak sempurna.... insya allah... semoga ramadhan kali ini lebih baik dari ramdhan sebelumnya... :D









Comments

*ayu the sun* said…
itulah dia..
diri sendiri tu lah yang paling payah sid..\


tq fr the reminder..
:)
adenium said…
*ayu the sun* - peringatan bersama...
semoga kita diberi kekuatan kan...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Temuduga: Pegawai Teknologi Maklumat Gred F41

peribahasa : tiada beban batu digalas