hayati ramadhan

dah setengah bulan kita berpuasa kan... sekejapan jer rasa... dah pikir nak raya jer nih kan.. hahaha.. uniknya ramadhan nih kan.. hishhh bukan macam citer tivi tuh... unik nya ramadhan nih.. sbb ini lah bulan yang lain dari yang lain kan....

dlm bulan ramadhan... bermacam2 jernis makanan kita bleh jumpa... dan.. kita akan makan time yang sama... so.. boleh lah berkumpul... dan mengeratkan silaturrahim... kot ye lah kan...

dalam bulan nih lah... kita di WAJIBkan ber puasa... bulan lain sunat jer.. tak buat pun tak berdosa....

dalam bulan ramadhan nih lah ada satu solat sunat... yang tak dibuat pada bulan2 lain... ada ke orang solat sunat tarawih bulan lain kan....

dalam bulan ramadhan nih jugak lah adanya satu malam yang sgt mulia dimana akan melipat kali gandakan pahala... jika kita beribadat....

bulan ramadhan jugak lah turun nya al-quran....

hishh banyak banyak... pendek kata... peluang untuk buat pahala tuh ada lah kan... kita jer lah.,.. nak buat tak buat... atau terbuat ke tidak nya jer kan.. hehehe...

semoga ramadhan kali ini... lebih baik dari ramadhan yang sebelum ini.... dan aku sungguh jeles pada orang2 yang dapat merasakan pengalaman berpuasa di makkah dan madinah.. semoga suatu hari nanti... aku dapat gak peluang itu...









Comments

Han$ Xy said…
insya ALLAH...one day dpt pegi mekah:)
adenium said…
Han$Xy - marilah kita sama-sama doakan.. :D

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam