bahaya hutang

salam hari jumaat.... meh lah kita sama2 mendengar... hmm... bab hutang nih... susah nak cakap... sapa takde hutang kan... tapi kalau hutang berbayar.,... takper.. nih bab yang hutang..tak berbayar... tambah plak.. hutang orang...menyusahkan orang... membebankan orang..

kalau kita nih berhutang...kalau kita ada tanggungan sebanyak mana sekali pon...tanggung mak bapak kita ke.. tanggung anak bini kita ke.. hutang tetap WAJIB dibayar... ko kurangkan keperluan yang lain dengan syarat hutang dibayar... pelik kan.. masa hutang taknak plak pikir macam mana susah nya nak bayar hutang tuh nnt... tuh yang tak reti reti nak bayar hutang kan... mungkin penghutang rasa... alah,, dia bleh lepas punya,... ehh tak mati ke..?

semoga kita tidak tergolong dalam golongan tersebut...semoga ALLAH murahkan rezeki kita... amin... dan selamat berpuasa... :D











































Comments

Liza said…
hutang mmg bahay sid, liza paling takut, tu yg kad kredit pun takde
adenium said…
liza - itu lah kan...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan