mix vege with beef

semalam aku cuti... sebab ada hal sket... disebabkan my sister staying with me... dia tengah cuti sem... so aku boleh lah meneruskan hobi aku tuh.... memasak... tapi takde lah byk stock dalam fridge....biasanya kalau masak sup pun dah ok ... tapi saja lah nak masak lain plak.... ada beef and vege.... untuk senang ...aku masak jer semua tuh sekali dalam satu masakan....
semalam dok cakap2 ngan WHN pasal masak2 nih... dia dok complaint... kalau aku tak larat ask my sister to cook herself.... alah... bukan nak kene masak nasi beriani pun... setakat masak sket2 tuh ok apa... dia dok mention yang dia tak cerewet pasal food.... so far.. aku pun tak tau lah ... apa fave food dia... biarlah... bukan aku nak kene masak untuk dia pun... lain lah kalau suatu hari nanti aku dah kene masak untuk dia,... baru lah aku kene tau kot... tapi yang aku tau... dia tak makan tomato... then.. kalau makanan pantai timur ...nasi dagang...nasi kerabu... yang kesukaan ku itu... bukanlah pilihan dia...
" I tak pandai nak puji kalau u masak... kalau i makan jer tuh... maknanya ok... kalau ada tak kene... i tegur lah... tapi i rasa u boleh masak... sebab i ok jer makan apa yang u masak...." camtuh lah komen WHN.... apa pun.... realitinya.... aku perlu belajar masak... sebab aku skang takat boleh2 masak jer... tapi aku minat memasak....
ni lah vege yang ada dalam fridgekalau nak buat sup pun ok.. tapi itu dah jadik regular sangat lah..

fried potato... just to add with the vege... sebb my sister bukan makan sangat sayur2 tuh.. dan nak tambah variety.....

slice beef... kalau ada peluang... aku lebih suka beli dah siap macam nih... senag dan cepat untuk orang-orang macam aku nak masak... tapi kalau takde pilihan..... terpaksa lah slice sendiri....
mix vege with beef
spicy cornflakes... memula aku tgk sorang chef masaka dalam tv... then aku try... nampak macam jadik jer... since then selalu lah aku buat....
the same cornflakes ...different view... skang aku buat cornflakes nih untuk jualan... actually dulu aku selalu jugak buat kat office... then kawan2 selalu suruh buat untuk jual... tapi aku pun tatau lah ok ek tak ker... dan aku tak reti nak bisnes nih... tapi one day... aku try buat and bujet harganya... so aku bawak ofis untuk kawan2 rasa...dan order kalau ada yang nak........
inilah cornflakes tuh yang siap untuk dijual... so adalah kawan2 ofis yang order.... atau kawan2 ofis adik aku.... aku cuma buat bila ada orang order .... RM 13 untuk satu bekas macam tuh.... tapi kan.. yang best nya... aku kurang berminat dengan spicy cornflakes nih.... mungkin sebab aku buat sendiri agaknya......


Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan