MEDAN




16 feb 06

Pesawat airasia AK 936 mengambil masa 55 minit dari KUL ke MES. Kami tiba di lapangan terbang Polonia jam 8.25 waktu tempatan (1 jam lewat berbaning waktu Malaysia). Teksi dari lapangan terbang ke pekan medan cost us rp 50000 – lebih kurang rm20. menurut pemandu teksi tersebut ini pertama kali dia jumpa 2 girls travel to Medan without agent, they normally 4 or 5 in a group plus must have guy in a group and normally travel trough agent. So we learnt a lesson. Kami menempah kenderaan dan penginapan ke Danau Toba. perjalanan mengambil masa lebih 4 jam. Tapi cara pemanduan mereka membuatkan aku takut, huh, he almost hit the lorry. So scary!!! Tapi mereka memang cekap, dalam perjalanan tu, aku percaya jer yang takde apa apa akan berlaku. Dalam hati aku tetap berdoa supaya semua selamat. Sampai di danau toba, we took a nap. Penat sangat dah. Then go out for sight seeing. Pemandangan disana memang aku tak boleh gambarkan dengan perkataan. We then took a boat riding to batu tergantung (it’s a myths – macam ‘stalettite’ je) then to Samosir island – perkampungan org batak. Aku cuak jugak masa kat sana, tak berani sgt nak tgk tgk2 barang2 yang dijual since aku dah kene tarik and dipaksa beli. They had released sop but not me. Teringat pesan pemandu teksi di medan tadi. Orang batak memang kasar, so cakap apa yang perlu sahaja katanya. Then we decided untuk bagitau kami pelajar dari Jakarta. Malam tu dah tak berani keluar. We slept early.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London