pepatah

hari nih aku dapat satu pepatah "kalau kita tak dapat apa yang kita suka. kita kene suka apa yang kita dapat" -dari kawan lama aku...
kalau pk dari pandangan positif betul jugak. boleh practice ni. lagi satu "sayangi orang yang menyayangi kita, bukan orang yang kita sayang" yang ni tatau la betul ke tidak. sebab bagi aku, kalau kita tak sayang seseorang, macam mana orang tuh nak sayang kita? tapi bila pk balik betul jugak.
apabila kita sayangkan seseorang dan dia tau kita sayangkan dia, dia tidak hargai sayang kita pada dia. sbb dia dah tau kita sayang dia, so dia buat tak kesah jer lah. tapi kalau orang tu sayang kita, memang dia sayang kita, so kita kene lah sayang dia balik.emmmm macam tu ker...
sebab manusia jarang menghargai seseorang yang sayang padanya. tetapi jika orang tersebut telah hilang dari hidupnya barulah dia mula menyedari erti menghargai orang tersebut. kalau masih dapat diselamatkan ok la... kalau dah terlambat.... padan la muka kau.... so berfikir la.... dan belajarlah menghargai.

p/s: dear, kite syg awak ;-)

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam