Enchanted


Jumaat harituh aku g tgk movie nih ngan my youngest sister, meme....


Alangkah indah nya hidup kalau tidak berpijak di bumi nyata.... kehidupan yang sentiasa berkesudahan gembira.... bahagia sungguh rasanya.....

Seronokkan kalau kita dapat sentiasa bersama dengan orang yang kita sayang.... hidup bersama ..dengan gembira....
sebab tuh masa kecik-kecik dulu kita rasa gembira agaknya... sebab hidup kita macam berfantasi.... kita selalu berfantasi tentang masa depan kita... nak jadi itu lah... ini lah.... tapi apabila tiba waktunya... yang realiti kadang-kadang tak sama apa yang kita impikan....

dulu aku selalu berangan nak jadi seorang doctor... which is i'm not so sure .... is it what i wanted to be...?? sebab biasalah kan... kalau anak sulong dalam keluarga... our parent alwitz wanted us to be professional.... doctor... lawyer....architect...etc.... so macam tuh lah jugak dengan mak & ayah aku.... so sebab tuh lah dari kecik aku dok berangan nak ajdik doctor... end up skang... i'm an IT practioner... yet to become a doctor.....hahahaha ... belum mula pun untuk jadik doctor... (angan-angan lagik nih...)....

aku pun selalu berangan untuk jumpa dengan seseorang yang sayang aku seperti aku sayang seseorang...sebab aku ada fantasi untuk mempunyai sebuah kehidupan yang bahagia....

skang aku pun berfantasi nak ada kereta lancer 2.0 GT kaler merah.... walaupun impian sebenar nak memiliki BWM 5 series yang baru tuh... tapi itu jauh sangat dari kemampuan.... so kene kurang sket fantasi.....

huh ...kalau nak ikut fantasi.... semua yang kita nak semua nya yang indah-indah.... tapi ... satu kene ingat...kita nih berpijak di bumi nyata.... aku bukannya Gisselle.... kartun tetap kartun dan tetap boleh berfantasi....

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam