Kalau aku seorang suri rumah

dah lama aku tak bercerita kisah2 yang menarik kat sini. balik-balik pasal kerja, dan kebosanan aku tak de aktiviti. haritu aku dah mula beli majalah RASA. seronok tgk resepi2 dalam majalah tu. tapi kadang2 macam sama jer. tapi yang aku bangga, for the very first time aku beli RASA, aku dah try resepi dalam tu. chichken rice. mungkin bagi korang tak lah hebat sangat. tapi aku memang tak tau nak msak chicken rice. actually byk cara nak masak chicken rice nih. at least aku tau satu pun cukup lah. kalau nak ajak kengkawan lepak kat rumah aku ada jugak lah menu untuk dimasak. hari sabtu lepas aku invited ruby lunch kat rumah, plus haziq and his parents (adik ngan adik ipar aku).

saturday lepas cuaca tak baik sangat, hujan di pagi hari. tergendala juga aktiviti mendobi aku. bayangkan dah berapa minggu aku takde kat kl setiap weekend. kemas rumah pun ala kadar sahaja. kalau dah berminggu tak menyapu, alamat memang berhabuk lah rumah aku tu. tapi aku kemas kan jugak la supaya tetamu yang datang berasa selesa kat rumah aku.

malam itu, aku sediakan cekodok pisang, makan sambil tengok AF. Haziq tido rumah aku. punya lah lasak dan nakal dia. tak larat aku nak melayan.

pagi esoknya, aku sediakan nasi goreng untuk sarapan. by lunch time tinggal aku sorang je kat rumah. semua dah balik kl. so aku mengambil peluang bermalas-malasan je kat rumah. menghadap tv, makan dan tidor. baju tak iron, tak berlipat. takpe aku ada isnin untuk buat semua tu. saja aku cuti isnin. untuk bermalas-malasan sendirian. WHN ada hal dan masalah sendiri. so aku takde lah ganggu dia.

isnin, aku cuba lah mengalih barng tu kesana, yang di sana bawak kesini, buang apa yang tak berguna. dah banyak kali aku rasa operasi ni dibuat. tapi tetap banyak jugak barang-barang yang tak berguna. ada jer yang ada sentimental value nya. tapi semalam aku buang jugak. tapi banyak jugak lagi yang tak terbuang. lapang sikit pemandangan.

masalah jugak, berkemas sikit, berehatnya banyak. rasa macam tak tahu nak mula yang mana. tapi akhirnya nampak jugak lah perbezaan nya, sebelum dan selepas. tapi belum jugak siap sepenuhnya.

selasa aku ah kene pergi ofis. alangkah seronok kalau aku tak bekerja. berkemas rumah, masak tengok tv, pergi shopping aje. errr... ye ke... sehari bercuti mungkin rasa seronok bermalas malasan di rumah. kalau dah seminggu? emm aku sendiri tak berani nak komen

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London