aku bermimpi

malam tadi aku bermimpi. aku jarang peduli apda mimpi-mimpi yang mengggu tidor ni. kalau dapat mimpi indah, seronok jugak. boleh lah senyum sorang-sorang esok pagi nya. kalau mimpi yang tak indah aku selalu berharap supaya ia tak akan terjadi. kalau dulu masa di Uni, kalau bermimpi mesti sebelum masuk kelas tuh bercerita-cerita ngan kawan. ntah haper2 jer. tapi aku selalu ingat satu ayat nih, aku pun lupa dah mana aku dapat.
'mimpi indah adalah mimpi yang paling sukar untuk menajdi kenyataan'

masa di kemaman, aku bermimpi jugak. ada keramaian. kata orang itu mimpi tak baik. ada orang nak meninggal. bangun tu. aku termenung. minta dijauhkan lah. tetiba adik aku sms, sorang saudara jauh sebelah mak aku meninggal. kebetulan dengan mimpi aku agaknya.

tapi mimpi malam tadi, aku rasa macam menggangu emosi aku je. aku tatau aku kat mana masa tu, tapi ada air besar. bukan air banjir. aku tatau tempat apa. tapi tempat tuh cantik. air macam berombak. aku macam nak mengampiri air tu. tapi takut lemas. aku cuma berada dekat-dekat air tu je.dalam mimpi tuh, aku ternampak arwah mak dan ayah aku. bila terjaga. aku terus sms kat WHN. masa tuh dah jam 4.20 pagi. pagi tadi WHN cakap mimpi itu adalah mainan tido.

aku pernah terbaca (lupa dah kat mana), kalau kita mimpi air besar, ada 2 petunjuk. mungkin kita kan mendapat rezeki yang besar. dan satu lagik kita nak dapat sakit. aku berdoa untuk yang baik. biarlah aku mendapat yang baik. atau tidak ada apa-apa dan hanya mainan tido sahaja.

memang aku jarang layan mimpi-mimpi macam tu. cuma mimpi air nih, aku teringat pada arwah emak. sebelum emak meninggal, emak ada cerita. sebelum emak sakit, mak mimpi air besar. dalam seminggu macam tu, mak sakit. dan seterusnya meninggal. itu sebenarnya yang mengganggu emosi aku. apapun semua itu kehendak allah. aku cuma pray for the good and prepare for the worst.

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan