RAYA - part 2



hari raya ke empat adalah hari jumaat, pagi itu aku menziarahi pusara ayah... kemudiannya mengunjungi saudara di kampung. petang nya aku mengunjungi beberapa lagi sanak saudara yang sememang nya sudah lama tidak aku kunjungi. memang tidak ada dalam perancangan raya aku tahun ini, itu pun sebab aku ikut sepupu2 yang lain beraya....

aku cuma bawak sepasang baju kurung sahaja balik, dan sudah aku pakai semalam, so nak pergi beraya hari ni, terpaksa la aku pinjam baju sepupuku, lawaq jugak. moralnya, baju raya byk2 kalau tak bawak balik kampung tak jadik baju raya la... but everything doing well...

bosan betul sepanjang raya nih... sana sini rendang... daging... ayam... tapi yang paling best... tghari tuh bila aku balik.... kat atas meja dah terhidang lauk yang memang best giller time tuh, nak tau apa.... ikan goreng, ikan singgang, tempoyak... (budu n ulam pun ada... tapi aku tak makan)... makan dengan nasi puteh... waaa... terasa nikmatnya raya ke 4 itu.... dan petang itu sepupuku masakkan nasik lemak... so raya kali ini... memang raya tahun ini aku pantang tengok ajer... yang lain tuh tunggu lepas raya la......

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan