sembang sembang ofis

sejak kebelakangan ni, takde cerita menarik yang nak share. most of the time i spent in the office or with my beloved nephew, Jiq. lupa nak cakap, Jiq dah setahun, hari tuh sambut birthday dia. kesian haziq, mesti dia sendiri tak pasti apa agaknya yang orang celebrate tu.muka dia confuse habis. hari nih takde gambar birthday dia. lain kali lah tengok.

kat office sekarang macam huru hara. ada pulak that lady boss nak out kan my immediate boss sebab ada orang baru nak masuk. kan byk lagi post lain yang kosong. orang baru tuh lelaki. aku pun tak kenal hati budi dia, cara kerja dia, semua lah aku tak tahu. tapi for the very first time aku tgk dia, aku rasa tak suka. ntah lah, nampak macam bagus jer. kemudian-kemudiannya, aku byk pulak terdengar yang negative pasal dia. lagi lah aku jadik tak suka. ntah lah awal sangat aku nak judge dia sebenarnya. mungkin dia ok. so aku buat tak tahu jer. tapi..... entah lah aku rasa macam i cannot be practical, prejudice win!!!.. sebenarnya, aku taknak lah kalau boss aku sekarang nih dikeluarkan sebab dia. kalau he will be in our team pun, just to fulfill another vacation, bukannya post yang boss aku ada sekarang nih.senang cakap, memang aku tak suka lah.

aku ingat lagi, masa mula2 masuk ke bahagian teknologi, semua masih kucar kacir. banyak bende yang kritikal. sebab itu lah aku selalu jer dok kat office. tapi sekarang walaupun belum betul-betul memuaskan, tapi semuanya dah agak stabil, under control. cuma kadang-kadang ada masalah teknikal yang tiba2 tuh biasalah. bukan hari-hari. kalau buat kerja teknikal macam tuh lah. kalau nak jadi masalah memang takde schedule, takde warning. tapi aku memang enjoy dan suka dengan kerja ni. lagi pun team yang ada sekarang memang dah paham dengan kerja masing-masing. so takde lah banyak sangat masalah yang timbul.

tapi aku risau jugak akan datang. anak buah aku sorang dah nak cuti belajar, sorang lagik baru kawin dan kan tukar ikut isteri, sorang lagi akan kawin, so aku memang dah takde excuse lah kalau ada apa2 yang emergency.

ada untungnya jugak aku masuk teknologi dulu masa ada problem dan kucar kacir, so banyak benda yang aku dapat belajar. walaupun dulu selalu jer risau, sebab ada jer yang nak kena marah. dah keadaan tak stabil, apa yang diorang harapkan. dan memang diorang tak pernah paham.

tapi sekarang, bila dah stabil, kami macam tak dihargai. bukan aku mintak dihargai. tapi kerja kami masih belum selesai. takkan lah mereka tak dapat bezakan keadaan dulu yang kritikal dengan apa yang ada sekarang. itu tanda nya kami mampu. sebab kami belajar dari untuk memberi perkhidmatan yang baik. so bagilah kepercayaan untuk kami selesai kan tugas tuh.

walau macam mana baik pun orang baru, dia tak tau selok belok tempat kita. bukan aku nak cakap banyak, tapi inilah kenyataan nya. kalau vendor yang nak promote product, dah berapa ramai yang kantoi? keadaan kerja disini tak sama. kadang-kadang perlu pengorbanan untuk bekerja diluar waktu pejabat. tapi kalau aku yang memang suka dengan apa yang aku buat sekarang. tidak lah menajdi masalah besar.

tapi pada mereka yang baru nak menjadi ahli keluarga teknologi.... pertimbangkanlah semua ini. ... pengorbanan diperlukan... kalau ada kesanggupan... welcome to our famili....

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London