MERDEKA

Dah setahun rupanya aku ada kawan untuk aku cakap apa sahaja… blog ni la…
MERDEKA….. selepas jam 7 baru aku tinggalkan pejabat…. Tu pun nak tgk preparation kat rumah Mak Lang, dan tengokkan kalau apa-apa yang patut aku tolong…. Tapi mesti aku tak akan MERDEKA di jalan raya… betul pun….arrrrrggghhhhh sesak teruk jalan ke TTDI…. Padahal…kalau dari ofis ke TTDI… paling lama pun 10 minit…

Malam ni memang terasa nak abiskan masa bersama kawan-kawan… tapi …mungkin berada di rumah Mak Lang lebih afdhal dalam masa-masa macam ni… walaupun tidak banyak bende yang aku buat… terasa jugak untuk sekadar keluar ke Bandar Utama yang hanya sepelaung jer dari rumah Mak Lang… tapi sebenarnya aku memang tak larat… letih sangat sebenarnya… sebab itu aku rasa tindakan tak keluar tu betul…. Aku tak sanggup nak bersesak di jalanraya..

Tahun lepas… aku masuk perarakan hari kemerdekaan..(walaupun kene paksa…tapi tahun ini baru aku rasa KELEBIHAN nya)

Apapun, tepat jam 12 malam itu, apabila terdengar bunyi dentuman mercun… aku berlari keluar dan menyaksikan pertunjukkan itu dari kawasan luar rumah Mak Lang

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam