Whittard of Chelsea

Yuhuuu...
Meh nk cerita2 sket. Kesah kopi dan hot chocolate. Dulu2 sebelum serious berkenalan dengan coffee ni, mmg mmg hot chocolate jer lah yang selalu aku minum.

Kesahnya aritu kawan aku kenalkan ngan Whittard coffee nih. Sejuk2 minum kopi mmg best lah kan. Terus mcm nk beli. So kawan aku bawak lah gi kedai Whittard ni. Rupanya ada jual hot chocolate dan tea jugak. So kene lah beli hot chocolate sama. Tea aku tk berapa reti nk minum. Tapi itu lah, intant coffee tkde stok. So lambat la sket habis stok aku. Kalau tak masuk dalam tumbler, bawak gi library, then letak air panas jer. Penyakit malas aku agak kronik skang ni. Nak masak air pon malas. Hahaha. Siap stock ready-to-drink-coffee kat rumah. Kopi dalam tin la kan. Untuk waktu tahap kemalasan tak terduga.

Satu pack coffee atau hot  chocolate tu dalam lebih kurang £5 jer. Owh yang 2 kotak instant chocolate drinks tu aku beli kat poundland kot, ntah, mana2 tempat £1tu lah jer. Yang flavored coffee tu aku dah bukak 3 pack - cinnamon hazelnut, chocolate truffle dan vanilla. Basically rasa coffee jer lah kan, tp aroma tu yang best.

Hmmm klu ada orang masak air dan buat kan kopi kan best. Kronik kan tahap kemalasan.  Ni stokkan kopi banyak2 pon sebagai langkah berjimat cermat di tahun 2015 ni. Kan plan nk gi kedai Whittard lagi hehe.

Ok lah, nak gi buat kopi jap. Nnt sambung ye...

Sent from Yahoo Mail on Android

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan