Owh kereta

Kereta owh kereta. Selepas lebih 3 tahun, macam pulak kehendaknya. Sebelom tu takde karenah langsung. Ok la tu kan, berpadanan lah dengan harga kereta pon.

Selepas 3 tahun, sebelum nk balik raya dah buat major servis. Tukar semua timing belt etc. It is about time to change pon kan. Bulan ni brek pulak buat hal. Dah tak sedap hati je bila brake asyik berbunyi. So tukar lah brake pad. Mintak cek kan sekali battery. Selama ni status ok je manjang. Hah kali ni dah mmg kene tukar. Dah melebihi 3 tahun pon. Sejak beli mmg tak tukar. Itu cerita selasa. Tetiba jumaat brake berbunyi lagi, lbh teruk dr sebelum ni. so bergegas lah aku ke servis center. Hmm brake drum etc plak jem. Wajib la tukar segala. Boleh pulak tk cukup parts. Hmmm terpaksa dtg lagi selasa depan nya.

So hangus lah duit sebulan 2 nih dek kereta kesayangan. Tapi mmg patutlah kalau tgk khidmatnya. Plg kurang 100km lh sehari berkhidmat. Banyak jasa tu. Tu belum masuk kalau hari-hari yg lebih dari biasa. Atau outsatation kan.  So kene lah jaga elok2 kan.

Hah, tgh menulis thesis tetiba takde idea kan. Boleh pulak kesah servis kereta jadik entry. Takpe kan hehe

Sent from Yahoo Mail on Android

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Temuduga: Pegawai Teknologi Maklumat Gred F41

peribahasa : tiada beban batu digalas