Wanita Api

Wanita api dilahirkan di bawah lambang Aries(21 Mac-20 April), Leo(24 Julai-23 Ogos) dan Sagittarius(23 November-21 Disember).
- aku membawa bendera lambing Aries


*Dilahirkan sebagai pemimpin
- aku anak sulong, so ada lah jugak kene memimpin…
- dulu aku suka jadik ketua…. tapi jarang jer ada peluang untuk jadik ketua….
- persekitaran kerja ..aku diarah dan mengarah....
- tidak pernah bercita-cita untuk menjadi pemimpin...
- skang aku rasa... aku nak dipimpin.... aku dah letih dengan kehidupan sekarang yang terlalu dominan ...ingin didominasi dengan cara yang betul dan baik.... cuba untuk menjayakan arahan yang diterima

*Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar.
- hanya memberi pendapat pada bidang yang aku mahir yang mempunyai pengetahuan mengenainya..
- agak kurang tepat penyataan ni... aku lebih suka mendengar pendapat orang.... dan mengolah dan menggunakannya supaya pendapat itu menjadi lebih berkesan...
- tapi lately... bila aku cuba menyuarakan pendapat... DIA kata aku tak memahami DIA.... abis camner...aku malas untuk berpendapat lagi....

*Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu.
- artistik....? macam mana tuh...? aku tak paham.... artistik tuh seni ker...?
- romantis... aku nih agak kasar, keras... tapi aku suka keadaan romantis... dulu DIA kata aku nih cakap pun kasar jer... apa yang DIA kenal itu lah aku... hipokrit aku tak suka..... mungkin skang DIA bleh terima... tapi ..pada ketika dan keadaan yang sesuai aku romantika D Amour jugak.... tak caya tanya DIA... tatau lah kalau bagi DIA ...aku belum cukup romantis...
- tidak pemalu..... silap nih kot... aku tak pemalu pada crowd yang tertentu sahaja...

*Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat-sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya.
- tak tahu lah nak komen...orang yang kenal aku...dia bleh komen....


*Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi mersa sedih dan terhiris.
- berterus terang pada apa yang dipikirkan perlu sahaja....
- tapi selalunya apa yang aku berterus terang adalah apa yang DIA suka kot.... terhiris ker...??

*Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan.
- aku setuju...


*Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.
- beralih arah…? apa maksud tuh…? tapi aku bukan yang jenis macam tu…..
- bebanan kerja yang banyak… kalau ada teknikal problem.... ada jer kene pressure.... tapi aku tetap masih disini.... bila aku dah suka.... tekanan itu akan aku cuba kurangkan atau hilangkan..... bukannya beralih arah...

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam