Bila April

lagu Dr Fazli...bila april.. tu, aku tatau pun kesah pasal apa.... tapi bila april tiba...aku suka jer. kerana pada bulan april ini lah, berpuluh-puluh tahun yang lalu, aku mengenal dunia ini. ramai sebenarnya kawan-kawan kat ofis, kawan-kawan lepak dan famili aku yang bersama-sama gembira bila april tiba...

masa kecik-kecik dulu, biasalah, mak kita mesti sibuk nak celebrate birthday anak dia nih... bila dah besar-besar ni, sendiri buat lah... bila cakap pasal birthday aku... (advanced pulak rasa), dulu ada seorang kawan yang tak pernah lupa birthday aku, sejak aku kenal dia, mesti celebrate ngan dia. cuma 2 tahun kebelakangan ini jer aku tak nak celebrate ngan dia (walaupun ada invitation dari dia). bila tiba birthday aku, mesti dia akan ajak aku dinner etc. kalau he cannot make it on the day itself, mesti dia akan celebrate awal. tapi tahun ni, aku pasti, dia tak akan lagi mengingati tarikh itu. walaupun dia hanyalah seorang kawan biasa dan tak pernah menjadi seseorang yang istimewa dalam hidup, aku salute jugak sebab setiap tahun dia boleh ingat tarikh itu. lelaki mana ada nak ingat tarikh-tarikh semua tu. terima kasih N.

ada seorang lagi kawan, yang aku dah tak tahu kat mana dia dia skang. dia pun tak pernah lupa tarikh itu dulu. bila hari itu, bila aku balik dari ofis mesti ada sebiji cake birthday yang dia hantar untuk aku celebrate ngan kawan-kawan aku. tak lupa jugak sesuatu sebagai tanda ingatan yang diberikan. terima kasih R.

kadang-kadang bukan hadiah yang kita pentingkan, tetapi tanda ingatan dari mereka yang buat kita terharu. tahun ni, aku rasa, the celebration will be at home. bermalas-malasan dirumah, seorang diri atau bersama adik aku. aku pernah terfikir untuk satu tarikh di bulan april ini, i wanna spend my time with someone that i treasure most at the moment, tapi aku tau, it is impossible. cuz he is not here. tapi kalau dia ingat tarikh tu pun aku dah happy.

hari tu, aku terfikir nak hadiahkan diri sendiri sesuatu yang aku nak sangat. masa ni, aku tengah nak sangat handphone nokia N73 n white gold ring. siapa lah nak bagi aku semua tu. so aku akan dapatkan untuk diri sendiri. tapi bilanya tatau lah. sebab tengah tenat sangat kewangan aku skang ni.

last sekali... aku nak ucapkan selamat ulang tahun kelahiran kepada mereka

Suryani
Safli Fahmee
Mohd Azizi
Rimi
Abdullah Fauzi
Hanafi
Juryani
Norliza
Kamaruzzaman Zain
Adi Amiliza
dan ramai lagi... nanti pajang pulak list ni.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London