aktiviti makan dihujung minggu

sejak dua menjak nih.... aku dah tak merakam lagi aktiviti2 yang berlaku dalam kehidupan seharian.... aku memang suka ambik gambar... gambar apa saja yang aku rasa menarik perhatian aku... tapi sejak digicam aku dah out of service... dah jadik macam malas plak nak capture apa2 yang terjadi disekeliling ku..... aku adalah handycam... (bleh jugak ambik still pix wpun tak berapa bagus kualitinya...)...tak malas nak angkut kesana ke sini... sbb lebih besar dari digicam aku dulu..... kalau ada hp yang lengkap dgn camera yang bagus tuh best jugak... so aku tengah target nak beli N82 nih... siap dgn 5 megapix camera.... menarik jer.....

last weekend aku byk habis kan masa dengan aktiviti makan2 sahaja....... so minggu nih kene lah berpuasa.... supaya keterlebihan itu tidak menjadi ketara...hehehehe.....

jumaat malam.... aku dan adik2 g makan steamboat kat tupai2.... again... tapi harga dia dah naik rm2... tapi still ok lah.... rm25 aku rasa berbaloi sgt...... wpun apa yang dimakan tak sampai lah byk tu.... so far aku tak jumpa lagik steamboat buffet yang semurah tu.... dan ada lebih kurang 70 pilhan kalau tak silap aku.... so puas hati lah..... cuma satu jer lah.... the drink macam mahal sgt jer.... air suam pun dah 60sen segelas......

sabtu pagi, aku g jogging kat tasik titiwangsa.... tapi pagi nih takde plak aerobik atau pocho-pocho.... lps jogging... seperti biasa... bfast kat kedai mamak kat setiawangsa tuh......tosei sardin dia memang best.... so far yang aku jumpa ...kat sini yang paling best..... nih terasa nak g makan jer lagik nih....

tghari nya aku dan adik2 berada di bangi..... sempat jugak lunch kat d' liamu nipis.... dah lama dengar pasal kedai nih..... akhirnya... dapat jugak makan kat situ.... selalu dengar orang citer air limau nipis special dia best... emm..orait gak lah.... tapi seronok tgk nasi campur dengan pelbagai pilihan lauk.... huh tatau nak pilih lauk apa...... rambang mata nih.......

malam nya... ada sesi makan ikan bakar..... my brother in law g fishing.... so malam tuh... dia n kawan nya buat sesi bakar ikan kat luar rumah....wahhh seronok betul aku makan ikan bakar.....

ahad pun sessi makan lagi... tetapi tidak lah semenarik hari2 sebelum nya.... tapi aku makan agak melebihi quota jugak lah.......

so itu lah citer makan2 aku ujung minggu.... sebb tuh aku memang kene jaga makan aku kalau weekdays... kalau tak... alamatnya tak boleh nak dapatkan figure yang macam dulu lagi lah nampak nya... :-(

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London